wto: هند ممکن است درخواست تجدید نظر ICT علیه اتحادیه اروپا در WTO را به تعویق بیندازد

هند در حال بررسی به تعویق انداختن درخواست تجدیدنظر خود علیه حکم نهاد حل و فصل اختلاف سازمان تجارت جهانی (WTO) است که اتحادیه اروپا را علیه اعمال تعرفه‌های دهلی نو بر تلفن‌های همراه و قطعات الکترونیکی، از جمله سایر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) حمایت کرده بود. کالاها

هفته گذشته، هند علیه ژاپن درخواست تجدید نظر کرد و زمان تصمیم گیری در مورد درخواست تجدید نظر علیه تایوان در مورد احکام مشابه در اختلافات ICT را تمدید کرد.

یک هیئت سازمان تجارت جهانی در ماه آوریل گفت که تعرفه های هند قوانین تجارت جهانی تحت توافقنامه فناوری اطلاعات (ITA) را نقض کرده است.

یکی از مقامات گفت: “در مورد اتحادیه اروپا، بهترین راه خرید زمان است. ما می توانیم آن را از طریق توافق دوجانبه به تعویق بیندازیم. هیچ مدت زمان یا تعداد دفعات این تمدید مشخص نیست.”

این حکم صنعت را که نگران راه یافتن واردات ارزان‌تر و آسیب رساندن به تولید داخلی است، متزلزل کرده است.

این مکث به معنای یک نفس برای سازندگان این محصولات است.

یک نماینده صنعت به گفته سازمان تجارت جهانی گفت: “این در مورد خرید زمان و جلب بیشتر قطعه سازان برای راه اندازی فروشگاه در هند است تا ما یک زنجیره تامین از طریق طرح های تشویقی مرتبط با تولید داشته باشیم. هنگامی که این کار انجام شود، هیچ حفاظت وظیفه ای لازم نخواهد بود.” طبق قوانین، ظرف 60 روز پس از تاریخ ارسال گزارش هیئت به اعضا، گزارش به تصویب می رسد مگر اینکه یکی از طرفین اختلاف به طور رسمی به هیأت حل اختلاف (DSB) از تصمیم خود مبنی بر درخواست تجدید نظر اطلاع دهد یا DSB با اجماع تصمیم بگیرد که از این کار خودداری کند. گزارش را تصویب کنید

هند ممکن است درخواست تجدید نظر ICT علیه اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی را به تعویق بیندازد

در تایوان، زمان درخواست تجدیدنظر 90 روز تا سپتامبر به تعویق افتاده است. این مقام افزود: «ما ممکن است به یک دوره تمدید 90 روزه با اتحادیه اروپا نیز نگاه کنیم.

این اختلاف در سال 2019 مطرح شد، زمانی که سه عضو حقوق گمرکی واردات 7.5 درصدی را به چالش کشیدند – که بعداً به 15 درصد افزایش یافت – که توسط هند در سال 2017 وضع شد. هند بیشتر این تعرفه را به 20 درصد افزایش داد.

هند این وظایف را برای تقویت تولید محلی اعمال کرده بود.

دهلی نو پیشنهاد اتحادیه اروپا برای حل این موضوع را از طریق ترتیبات داوری تجدیدنظر موقت چند جانبه که یک سیستم جایگزین برای حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی است رد کرده است.

یک صادرات تجاری مستقر در دهلی گفت: “هند و اتحادیه اروپا در حال مذاکره بر سر یک پیمان تجارت آزاد هستند و هر گونه اختلاف یا موضوع معلق در WTO می تواند به یک مانع تبدیل شود. بنابراین، تمدید توافق شده دوجانبه در حال بررسی است.”

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.