6 بک لینک Pbn اشتباهاتی که در ده سال

با وجود اینکه امروزه گوگل توصیه می کنه تا متخصصین سئو از این روش استفاده نکنند، ولی همچنان بعضی از فعالان در این حوزه سعی می کنند تا از طریق لینک سازی شبکه ای باعث رشد سئو سایت خودشون بشن و در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرن. بک لینک PBN یا لینک سازی شبکه ای هم یکی از روش های میانبر برای افزایش رتبه سایت گوگل هست که مزایا و معایب زیادی به دنبال داره. درست مشابه PBN، گرچه می دونید اجراش ممکن هست به سلامت سایت شما (در صورت اجرای غیر حرفه ای) آسیب بزنه اما خوشمزگی (افزایش رتبه بعد از اجرای پی بی ان) اون رو انکار نمی کنید و در نهایت می خرید و نوش جان می کنید. منظور از سایت پولساز وبسایتی هست که به دنبال گرفتن رتبه برای اون هستین، یعنی سایتی که واقعا برای شما پولسازی می کنه. این شبکه شامل تعداد زیادی سایت معتبر هست که برای دریافت بک لینک به سمت سایت پولساز شما بکار گرفته میشن تا بتونین در نتایج گوگل رتبه بالاتری کسب کنین.

یکی از سوالاتی که قطعا در ذهن شما شکل گرفته و میخواهید بهترین و درست ترین پاسخ را برای آن پیدا کنید این است که چگونه از PBN برای سئو و کسب درآمد استفاده کنیم؟ سایت های که ما برای این کار انجام میدیم از قدرت صفحه و دامین معتبر و با کیفیت هستند و در ج آگهی در این سایت ها باعث افزایش اعتبار و رونق کسب و کار شما در گوگل خواهد شد. به نظر میرسد با این همه بک لینک PBN با ارزش، اعتبار دامنه شما و در نتیجه سئو و رتبه بندی سایت شما به سرعت افزایش پیدا کند. شاید خیلی ساده به نظر برسه اما اینطور نیست. اما جالب اینجاست که شما اگر با کمک ابزار های سئو مثلا وب سایت ahref، یا سایت alexa لیست بک لینک های همین سایت ها را چک کنید می بینید که همه این سایت هایی که با کلمات کاربردی و مهم مثل آموزش سئو صفحه اول گوگل هستند، همگی از ساختار pbn البته بصورت ساختارمند و استاندارد استفاده می کنند.

برای آشنایی با این روشها پیشنهاد میکنیم مینی دوره آموزش لینک سازی خارجی از آکادمی امیرحسین صداقت را ببینید. در رابطه با لینک سازی سعی می کنم به طور مفصل در نوشته های جداگانه صحبت کنم. در این بخش قصد دارم در مورد نوعی از لینک سازی صحبت کنم که به لینک سازی پی بی ان یا همون بک لینک PBN معروف هست. از وبلاگها یا وب سایتهای سطح 3 با یک کلمه کلیدی مرتبط با محتوا و متفاوت با کلمه کلیدی اصلی موردنظر خود به وب سایتهای سطح 2 لینک سازی نمایید. بک لینک PBN به شبکه خصوصی وبلاگها اشاره دارد که با هدف ایجاد بک لینکهای متقابل و بهینه سازی سایت، تشکیل میشود. منظور از لینک سازی شبکه ای این هست که مجموعه ای سایت های مختلف رو در جریان لینک سازی به هم مرتبط کرده و به اون ها لینک بدیم یا از اون ها لینک دریافت کنیم.

اطلاعاتی در مورد PBN یا لینک سازی شبکه ای به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای بپردازیم و اهمیت بک لینک PBN رو مورد بررسی قرار بدیم. اطلاعاتی در مورد PBN یا لینک سازی شبکه ای به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای بپردازیم و تاثیر PBN بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از PBN بگیرین. به نظر برخی از کارشناسان که تجربه زیادی از کار با سئو ندارند، کار با pbn یا لینک سازی هرمی اشتباه است و بهتر است برای رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل هیچ لینک سازی انجام نشود. البته باید در نظر داشته باشین که بین شبکه های وبلاگ عمومی و خصوصی تفاوت وجود داره. در لینک سازی شبکه ای همه تلاش بر سر این موضوع هست که این شبکه توسط موتورهای جستجو مثل گوگل قابل شناسایی نباشه و لینک ها کاملا طبیعی به نظر برسن تا گوگل سایت رو جریمه نکنه. بک لینک پی بی ان کلاه سئو حق هم دارن، چون لینک سازی یک پروسه مهم و تاثیرگذار برای وب سایت ها هست و اگر صحیح انجام نشه می تونه ضررهای جبران ناپذیری به وب سایتتون بزنه.

نکته بسیار مهم: در سئو سعی کنید همیشه طبیعی کار کنید و بیاد داشته باشید که سئو یک پروسه ادامه داره. یعنی اینکه دیگه چندین سال هست که private blog network دیگه کارایی نداره و قدرت سابق رو نداره پس به جای اینکه از این روش استفاده بشه یک روش جایگزین پیدا شد به نام Private Domain Network این روش به خودی خود قدرت فوق العاده ای داره و میتونم بگم که هر نوع رقابتی رو میتونه به راحتی بگیره فقط بستگی به میزان وسعت اون PDN خواهد داشت. اما این قضیه با ایجاد مزرعه لینک های اسپم و با موضوعات بی هدف و نامربوط؛ از حالت اصلی خود خارج گردید و گوگل تصمیم گرفت که الگوریتم های خود را آپدیت کند و دیگر مثل سابق این روند ادامه پیدا نکرد و به امری دشوار و خطرناک تبدیل گردید.

در صورتیکه بتوانید اصولی برای سایتتان بک لینک و پیوند PBN بسازید گوگل هیچ گاه متوجه این مورد نمی شود ولی در ادامه شما را به فیس بی نقص با شیوه های ساخت بک لینک و پیوند پی بی ان کلاه سیاه و کلاه خاکستری بیشتر آشنا میکنیم . لینک سازی شبکه ای یکی از روش های سئو کلاه سیاه هست که باید باهاش آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین. سئوکارهای کلاه سیاه، برای لینک سایزی خارجی همیشه به دنبال سایت های معتبر هستن و سعی می کنند تا با پرداخت پول از اون ها لینک بپیرن، ولی این کار خطراتی رو هم به دنبال داره و ممکنه گوگل این رفتار غیرقانونی اون ها رو شناسایی کنه. اما نکته قابل ذکری که وجود داره این هست که عده ای ادعا می کنن می تونن لینکسازی کلاه سفید انجام بدن. هر طور که حساب کنید و چرتکه بزنید، کلاه سفید نامیده نمیشه عزیزان دلم.

این افراد خیلی شوخ طبع هستن و گویا هنوز معنی کلاه سفید رو متوجه نشدن. یه وقتایی که صحبت از لینک سازی می شه، مو به تن خیلی از افراد سیخ می شه. در گذشته و قبل از اینکه گوگل لینک سازی شبکه ای یا PBN رو به عنوان سئو کلاه سیاه معرفی کنه، خیلی از سئوکاران سعی می کردن تا با استفاده از این تکنیک با دریافت لینک های مختلف از سایت های متفاوت به بهبود وضعیت سئو سایت خودشون کمک کنند. موضوع وبلاگ ها میتواند هر چیزی باشد و هیچ نیازی نیست مرتبط با سایت شما باشد. توجه داشته باشین که در لینک سازی PBN سایت ها درگیر یه شبکه شده و با گرفتن لینک های برنامه ریزی شده، گوگل رو فریب میدن و اینجوری نشون میدن که در حال دریافت بک لینک از مبداهای مختلف و ارائه بک لینک به مقصدهای دیگه هستن. بعضی از افراد فکر می کنند که خرید هاست و دامنه و راه اندازی سایت به تنهایی کافی هست، ولی اینجوری نیست! افراد برای استفاده از این تکنیک معمولا تعداد زیادی وبلاگ یا سایت ایجاد کرده و محتوای اصلی خودشون رو در اون ها کپی می کنند و به خودشون لینک میدن.

بلکه تاثیرگذاری لینک سازی رو زمانی خواهید دید که تمامی فاکتورهای سئو داخلی و دیگر فاکتورهای سئو خارجی رو رعایت کرده باشید. البته باید گفت که امروز گوگل سعی می کنه تا سایت هایی که از لینک سازی شبکه ای یا PBN استفاده می کنند رو شناسایی کرده و اون ها رو جریمه کنه. چیزی به عنوان PBN دیگه وجود نداره و واژه PDN جایگزین اون شده یعنی چی؟ تاثیر پذیری در PDN به چه عواملی بستگی دارد؟ بک لینک PBN چه نوع متدی هست؟ هر نوع عملی که عمدا از سمت ما برای دور زدن گوگل جهت افزایش رتبه انجام بشه یا کلاه خاکستری هست و یا کلاه سیاه (با توجه به نوع متدی که پیش می گیرید). اهمیت و کاربرد اصلی بک لینک PBN رو میشه افزایش رتبه سایت با سئوی خارحی و لینک سازی قدرتمند بیان کرد.