میشه بگید ظروف مسی چطوری نگهداری میشه؟

در ایران ظروف مسی از قدیمی ترین ظروف پخت و پز هستند. Copper is a thin and sensitive metal; On the other hand, قیمت بالایی دارد #id1# برای خرید یک ظرف مسی جدید باید مبلغ زیادی بپردازید.به همین دلیل روش نگهداری از ظروف مسی اهمیت زیادی دارد. چگونه می توان ظروف مسی را بدون آسیب نگهداری کرد؟ وبلاگ این سایت مقاله ای دارد که به این سوال پاسخ می دهد.

ظروف پخت و پز ساخته شده از مس برای قرن ها استفاده می شد.اما با ورود ظروف تفلون به بازار، ظروف مسی نیز منسوخ شدند. یاد بگیرید چگونه ظروف مسی را در خانه خود نگهداری کنید اگر می خواهید برای مدت طولانی دوام داشته باشند.

در بین مردم، ظروف مسی در سال های اخیر بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است، به خصوص برای آشپزی و دکوراسیون منزل. ظروف مسی، صرف نظر از اینکه پوشش داخلی آن چه باشد، برای حفظ درخشندگی و ماندگاری آنها باید نگهداری شوند. نکات زیر به شما کمک می کند تا چندین سال از این ظروف نگهداری کنید.

لکه ها و لکه ها را پاک کنید
مراقبت از ظروف مسی فرآیند بسیار ساده ای است. برای شروع، لکه ها و رنگ ها را از ظروف پاک کنید. مقداری نمک روی یک لیموترش بریزید و آن را از وسط نصف کنید. ظرف مسی را که می خواهید تمیز کنید باید با لیمو شور مالیده شود. نمک به عنوان یک ساینده به از بین بردن لکه ها و لکه ها کمک می کند. پس از پاک شدن لکه ها، آن را با آب بپاشید و اضافی آن را پاک کنید.

اطمینان حاصل کنید که درخشندگی خود را با استفاده از جوش شیرین حفظ کنید
برای افزایش عمر ظروف مسی، جوش شیرین و آب لیمو را به مقدار مساوی ترکیب کنید. وقتی با هم ترکیب می شوند خمیری تشکیل می دهند. پس از استفاده از این خمیر از یک پارچه نرم برای پاک کردن لکه ظروف مسی استفاده کنید.

برای تمیز کردن ظروف مسی نباید از آب استفاده کرد
این ظروف را هرگز نباید برای مدت طولانی در آب غوطه ور کنید. به همین دلیل مس کدر می شود. فروشگاه ظروف مسی سوغات زنجان می‌خواهید طول عمر ظروف مسی را به حداکثر برسانید، هرگز نباید دوباره استفاده شوند.

از محصولات پاک کننده مناسب استفاده کنید
تمیز کردن این فلز با اسیدها یا بازها توصیه نمی شود. تمیز کردن ظروف مسی نیاز به مایع ظرفشویی دارد. در صورت تمایل می توانید از پولیش مسی نیز استفاده کنید.

روی شعله سمت راست بپزید
بهترین روش برای نگهداری ظروف مسی این است که آنها را روی شعله ای هم اندازه ظرف قرار دهید. شعله های داغ می توانند کناره های ماهیتابه را بسوزانند و در نتیجه تابه هنگام پخت آسیب ببیند.

برای پخت و پز از حرارت کم استفاده کنید
ظروف مسی هنگام پختن غذا به کمی دقت بیشتری نیاز دارند. مس به دلیل رسانایی آن خیلی سریع گرم می شود. هنگام پخت این ظروف روی شعله گاز باید غذا را با حرارت ملایم تری بپزید.

اما چگونه ظروف مسی را نگهداری کنید تا گرما به آنها آسیب نرساند؟ هنگام پخت و پز با حرارت بالا باید از پوشش داخلی قلع خودداری شود. از نظر نقطه ذوب، قلع یک نقطه بسیار پایین، 232 درجه سانتیگراد دارد. امکان ذوب قلع و حباب زدن در ظروف مسی در این دما وجود دارد.

برای هم زدن از فلز استفاده نکنید
برای هم زدن غذا در ظروف مسی از همزن و کفگیر فلزی استفاده نکنید زیرا قلع شکننده است. تماس فلزات با قلع باعث ایجاد خراش روی ظروف مسی می شود.

سرخ کردن را نباید در تابه های مسی انجام داد
در دماهای پایین، پوشش قلع ذوب می شود. برای ماندگاری بیشتر ظروف مسی از سرخ کردن گوشت با حرارت زیاد خودداری کنید.

ظروف مسی: نکاتی برای افزایش عمر آنها
شایعات زیادی در مورد روش نگهداری ظروف مسی وجود دارد که تمایل افراد را به استفاده از این ظروف کاهش داده است. برخی معتقدند تمیز نگه داشتن این ظروف دشوار است.اما این مورد نیست. اگر یاد بگیرید که چگونه ظروف مسی را به درستی نگهداری کنید، می توانید سال ها از آنها استفاده کنید.دوام بیشتری نسبت به ظروف چدنی و آلومینیومی دارند.

برای افزایش طول عمر ظروف مسی باید به نکات زیادی توجه کرد.
اگر قصد پختن غذا را در داخل این ظروف دارید، از حرارت کم استفاده کنید و از حرارت زیاد خودداری کنید. پس از خنک شدن کامل ظرف، آن را بشویید و سپس بگذارید خشک شود. غذاهای اسیدی مانند لبنیات یا گوشت را در این ظروف نگهداری نکنید.

بهترین روش شستن ظروف مسی برای اینکه آسیب نبینند چیست؟
استفاده از آب سرد باعث سفت شدن ظروف مسی می شود، بنابراین آنها را با آب گرم بشویید. این ظروف را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد یا با نوار چسب یا سیم های ساینده تمیز کرد. قبل از نصب مجدد آنها در کابین، باید آنها را کاملا خشک کنید.