Voda Idea drag صنعت AGR در Q1: داده های Trai

بخش مخابرات در سه ماهه اول مالی FY21 تقریباً 2٪ کاهش متوالی در درآمد ناخالص تعدیل شده (AGR) ثبت کرد که با کاهش شدید درآمد Vodafone Idea کاهش یافت ، زیرا بحران Covid ضربه به تجارت مهم 2G خود وارد کرد.

آخرین اطلاعات ارائه شده توسط رگولاتور مخابرات نشان داد که در حالی که رهبر بازار Reliance Jio و شماره 2 تلفن Bharti Airtel در سه ماهه ژوئن سودهای AGR متوالی را ثبت کردند ، با از دست دادن درآمد شرکت و فروش تلفنی ، Vi AGR زیان آور بیش از 25٪ کاهش یافت. ، یک سناریو با قفل شدن Covid که طی آن تعداد زیادی از کاربران 2i Vi نمی توانند دوباره شارژ شوند ، بیشتر می شود.

AGR جیو یا درآمد حاصل از خدمات دارای مجوز ، 13.64٪ در سه ماهه گذشته به 15259،91 روپیه کرور در دوره آوریل – ژوئن صعود کرد ، در حالی که Airtel با رشد 3.61٪ به ترتیب به 10،088.46 کرور رسید. در مقابل ، AGR سه ماهه Vi 25.44٪ به طور متوالی سقوط کرد و به میزان متوسط ​​5865.36 کرور رسید. این منجر به این شد که در مجموع AGR صنعت مخابرات 1.81٪ در سه ماهه اول به 44128 کرور در سه ماهه اول مالی افت کند.

تحلیلگران گفتند که Jio تحت تأثیر بحران Covid قرار گرفت ، زیرا پایگاه بسیار بیشتری از کاربران داده 4G دارد که حتی در هنگام قفل کردن نیز می توانند از طریق دیجیتال به راحتی شارژ شوند.

AGR سه ماهه پایین تر به طور خودکار منجر به کاهش هزینه های مجوز و هزینه استفاده از طیف (SUC) برای دولت می شود. داده های گردآوری شده توسط Trai نشان می دهد که افزایش قیمت پروانه 2.16٪ به ترتیب به 3526 کرور ریال کاهش یافت ، در حالی که مجموعه های SUC با 3.84٪ کاهش در سه ماهه گذشته به 1.336 کرور رسید. این از آنجایی است که شرکتهای مخابراتی سالانه 8٪ از AGR خود را به عنوان هزینه پروانه و 3-5٪ از طریق SUC را به دولت پرداخت می کنند.

دقایق مصرف کلی بخش نیز کاهش یافت ، با میانگین دقایق استفاده از کل هند (MoU) به ازای هر مشترک در ماه از خدمات بی سیم 0.80٪ به ترتیب به 744 در سه ماهه منتهی به ژوئن کاهش یافت.

سرویس های دسترسی 77.79 درصد از کل خدمات مخابراتی AGR را در سه ماهه اول مالی ، FY21 به خود اختصاص داده اند.

گزارش Trai در مورد عملکرد سه ماهه ژوئن صنعت مخابرات همچنین حاکی از آن است که متوسط ​​درآمد ماهانه هر کاربر (ARPU) از خدمات بی سیم با کاهش 1.50٪ در سه ماهه به 90.12 روپیه در آوریل-ژوئن رسیده است ، زیرا حجم کل شارژهای تلفن همراه در طول قفل ها کاهش یافته است .