Vi: SC درخواست تجدید نظر Trai را تأیید می کند ، از Airtel ، Vi می خواهد که جزئیات همه پیشنهادات تقسیم شده را با تنظیم کننده به اشتراک بگذارد

دادگاه عالی روز جمعه اعتراض سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai) را علیه یک حکم دادگاه مخابراتی نزدیک به دو سال تأیید کرد که مقرره ای را مقرر کرده بود که به موجب آن شرکت های برتر برای گزارش همه تعرفه ها به منظور شفافیت و عدم تبعیض ، مشهور به پیشنهادات تقسیم شده.

در واقع دادگاه عالی کشور ، بهارتی ایرتل و Vodafone Idea (Vi) را دستور داد که تمام پیشنهادات تقسیم شده یا “خاص” به مشترکان خود را برای Trai اعلام کند. این حکم به دو رئیس فعلی که در تمام مدت اعلام کرده اند اعلام جزئیات چنین پیشنهادهایی باعث نقض محرمانه بودن تجارت و کمک به رقبا در شکار غیرقانونی مشتریان خود می شود ، یک ضربه جدی به آنها وارد می کند.

با این حال ، دادگاه عالی Trai را موظف کرده است که جزئیات این پیشنهادات تقسیم شده را کاملاً محرمانه نگه دارد و از عدم افشای چنین اطلاعاتی برای هر رقیب یا شخص ثالث اطمینان حاصل کند.

گفته می شود که نیمکت دادگاه اوج گفته است ، با توجه به اصول شفافیت ، عدم تبعیض و عدم شکار ، آنچه توسط Trai دنبال می شود نمی توان گفت کاملاً غیرموجه است.

در دسامبر 2018 ، دادگاه رسیدگی به اختلافات و تجدید نظر در مخابرات (TDSAT) قانونی را در آیین نامه قیمت گذاری غارتگرانه Trai کنار گذاشته بود که برای گزارش همه پیشنهادات تقسیم بندی شده به تلفن های برتر احتیاج داشت ، اقدامی که باعث راحت شدن شرکت های قدیمی تر ، Airtel و Vi شد. نتیجه این حکم این بود که Airtel و Vi می توانند تخفیف های سفارشی را برای حفظ مشترکان ادامه دهند و مجبور نیستند این پیشنهادات را به تنظیم کننده گزارش دهند یا آنها را به صورت عمومی اعلام کنند.

پس از آن ، Trai دیوان عالی کشور را جابجا کرد ، و دستور TDSAT را به چالش کشید.

هفته گذشته ، یک دادگاه 3 قاضی دادگاه عالی به رهبری CJI SA Bobde حکم خود را در مورد استرداد Trai محفوظ داشت.

توشار مهتا ، وكیل دادگستری پیش از این برای TRAI گفته بود كه تلفن های تلفنی نمی توانند طبقه خاصی از مصرف كنندگان ایجاد كنند. همچنین آنها نمی توانند پیشنهادهای تبعیض آمیز یا ضد رقابتی ارائه دهند. وی اظهار داشت که پیشنهادهای تقسیم شده تحت “برنامه های تعرفه ای” قرار می گیرند و از این رو تحت اختیار TRAI قرار می گیرند.

از طرف خود ، تلفن های همراه اصرار داشتند که آنها برنامه های “تعرفه ای” نیستند.

وكیل ارشد Aspi Chenoy ، كه برای Bharti Airtel ظاهر می شد ، اظهار داشت كه پس از فاش شدن اطلاعات ، این اطلاعات عمومی می شود و به رقبا در شكارگیری مشترکان خود كمك می كند.

مهتا گفت که TRAI در صورت اشتراک اطلاعات را مخفی نگه می دارد ، اما شرکتهای گفتگوی استدلال وی را رد کردند.

چنوی استدلال کرد که انتظار داشت تلفن های مخابراتی صدها پیشنهاد از این دست را اعلام کنند غیرقابل اجرا است. هنگامی که TDSAT علیه آن رأی داد ، نمی توان چنین اطلاعاتی را جستجو کرد.

Reliance Jio و شرکتهای مخابراتی دولتی سفارش Trai را رعایت کرده اند. اما Airtel و Vodafone Idea این کار را نکرده اند ، به این دلیل که مخالف حکم دادگاه مخابرات بوده است.