Vedanta Resources Ltd از بانک های جهانی برای دریافت وام 500 تا 600 میلیون دلاری بهره می برد

به گفته دو نفر از افراد آگاه، شرکت Vedanta Resources Ltd (VRL) که توسط آنیل آگاروال تبلیغ می‌شود، در حال مذاکره با دویچه بانک و سایر وام‌دهندگان جهانی از جمله JPMorgan و Barclays برای دریافت وام 500 تا 600 میلیون دلاری برای بازپرداخت بدهی‌ها در اواخر این ماه است.

VRL، که مقر آن در لندن است، قصد دارد این پول را از طریق واحد بین المللی Zinc خود وام بگیرد.

پس از تأخیر در تأمین وجوه از مدیریت سرمایه فارالون، VRL گفتگوها را با بانک ها برای بررسی گزینه های تأمین مالی جایگزین از سر گرفته است.

بازپرداخت 500 میلیون دلاری برای اوراق قرضه 7.125 درصدی که در 31 می سررسید می‌شود، سررسید است.

ودانتا با وام 500 تا 600 میلیون دلاری از بانک های جهانی تپ می کند

از اواسط فوریه، VRL به طور فعال در بحث با فارالون برای وام 1.25-1.5 میلیارد دلاری به Zinc International مشارکت داشته است. با این حال، بسته شدن وام مشروط به دریافت ضمانت از Vedanta Ltd، واحد فهرست شده در فهرست VRL در هند بوده است که منجر به تاخیر شده است.

یکی از افراد ذکر شده در بالا گفت: “Vedanta در حال حاضر در حال مذاکره با دویچه بانک و سایر بانک های جهانی، از جمله JPMorgan و Barclays است تا وام کمتری نسبت به وام Farallon تضمین کند.” وام بانکی در مقایسه با نرخ بهره ای که توسط صندوق اعتباری دریافت می شود مقرون به صرفه تر است.

به گفته افراد مطلع، بانک ها به دنبال دریافت نرخ تامین مالی تضمینی یک شبه (SOFR) + 800 امتیاز پایه بوده اند. SOFR در حال حاضر 5.06 درصد است.

VRL در ابتدا در حال مذاکره با بانک های جهانی برای جذب 1 میلیارد دلار بود، اما این شرکت به دلیل هزینه بالای بهره، اهداف خود را کاهش داد. همچنین، بانک‌ها بر نیاز به ضمانت شرکت Vedanta Ltd برای وام بزرگ‌تر تاکید کرده بودند که بانک مرکزی برای آن از بانک مرکزی هند درخواست تایید کرده است.

سخنگوی دویچه بانک و جی پی مورگان از اظهار نظر خودداری کردند. Vedanta و Barclays به سوالات پاسخ ندادند.

VRL در حال مذاکره با وام دهندگان و صندوق های اعتباری برای تامین مالی مجدد تعهدات بدهی سه ماهه ژوئن 1.8 میلیارد دلاری بوده است. برای بازپرداخت 400 میلیون دلاری ماه آوریل، به سود سهام واحدها متکی بود. VRL ماه گذشته حدود 600 میلیون دلار به عنوان سود سهام از Hindustan Zinc (HZL) دریافت کرد.

پس از پرداخت پایان ماه مه، وام بزرگ بعدی 300 میلیون دلار وام بین شرکتی در ماه ژوئن است. 200 میلیون دلار سود دیگر در سه ماهه ژوئن پرداخت می شود.

VRL دارای اوراق قرضه 1 میلیارد دلاری است که در ژانویه 2024 سررسید می شود. رتبه بندی S&P Global هشدار داده است که تامین مالی مجدد فعال اوراق قرضه ژانویه 2024 حداقل شش ماه قبل از سررسید برای حفظ رتبه آن مهم است.

نیازهای بازپرداخت مجدد همچنان یک محدودیت اعتباری و رتبه بندی است، به ویژه با کاهش منابع داخلی.

به گفته یک معامله گر اوراق قرضه، اوراق قرضه VRL در معاملات یک شبه به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات تامین مالی مجدد با فارالون، 1 سنت کاهش یافت.

اوراق قرضه بدون تضمین ارشد VRL به ارزش 500 میلیون دلار که در این ماه سررسید و دارای نرخ بهره 7.125 درصد است، در سطوح 97/98 سنت نشان داده شد. اوراق قرضه 1 میلیارد دلاری که قرار است در ژانویه 2024 سررسید شود با کوپن 13.875 درصد در سطوح 83.5/84 سنت نشان داده شد.