Trai وضعیت زیرساخت را برای بخش پخش توصیه می کند

سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) به وزارت اطلاعات و پخش (MIB) توصیه کرده است که به بخش پخش و خدمات کابلی وضعیت زیرساخت اعطا شود.

رگولاتور صنعت در توصیه‌های خود گفت: «این مرجع توصیه می‌کند با توجه به اهمیت بخش خدمات کابلی در گسترش خدمات تلویزیونی و همچنین خدمات باند پهن، دولت می‌تواند «وضعیت زیرساختی» را به «بخش صدا و سیما و خدمات کابلی» در نظر گرفته و اعطا کند. در مورد “سهولت انجام تجارت در بخش مخابرات و پخش”.

اعطای وضعیت زیرساخت یک تقاضای طولانی مدت در انتظار بخش پخش بوده است.

این مقام همچنین توصیه کرد که MIB باید جدول زمانی مرحله ای را برای فرآیند اعطای هر مجوز، ثبت، و مجوز به روشی مشابه که برای مجوز آپلینک و پایین لینک برای کانال های تلویزیونی انجام شده است، مشخص کند.

Trai وضعیت زیرساخت را برای بخش صدا و سیما توصیه می کند

این وزارتخانه باید برای مجوزهای اضافی مورد نیاز در طول چرخه عمر مجوز، جدول زمانی تعیین کند و جدول‌های زمانی باید در دستورالعمل‌های مربوطه و همچنین پورتال چارتر/پخش شهروندی گنجانده شود.

این مقام مجدداً تأکید کرد که دولت باید یک مرکز تعالی ایجاد کند یا با مرکز تعالی که توسط سایر وزارتخانه ها/بخش ها ایجاد شده است برای مطالعه جنبه های فنی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی خدمات پخش همسو شود.

در مورد مسائل مربوط به مجوز وزارت امور داخله (MHA)، ترای گفت که MIB باید دستورالعمل‌های صریح صادر کند و روند تأیید امنیتی یک شرکت متقاضی و پرسنل کلیدی آن باید به صورت آنلاین انجام شود.

رگولاتور گفت که MIB ممکن است یک تعهد استاندارد را برای هر ارائه دهنده خدمات به صورت سالانه برای اطمینان از انطباق، تجویز کند.

در این بیانیه آمده است: «چنین تعهدی باید تأیید کند که یا هیچ تغییری در مدیریت/کنترل مالکیت در طول سال اتفاق نیفتاده است یا تغییرات در ساختار مدیریت/مالکیت ارائه شده و مجوز لازم (در صورت لزوم) دریافت شده است».

ترای پیشنهاد کرد که پورتال آنلاین باید گزینه ای را در اختیار پخش کنندگان یا اپراتورهای تله پورت قرار دهد تا هزینه مجوز سالانه را برای یک سال یا بیش از یک سال پرداخت کنند.

در این بیانیه آمده است: بازپرداخت هزینه سالانه پیش پرداخت توسط صدا و سیما به هیچ وجه نباید مجاز باشد.

این مرجع اعلام کرد که بخش برنامه ریزی و هماهنگی بی سیم (WPC) وزارت مخابرات (DoT) باید هزینه حق امتیاز طیف را برای آپلینک موقت رویدادهای زنده به نسبت تعداد واقعی روزهای رویداد در روز دریافت کند. بر اساس هزینه های روزانه به جای شارژ برای کل ماه. از MIB خواست تا موضوع را با WPC در میان بگذارد.