Trai از شرکتهای مخابراتی می خواهد که همه پیشنهادهای تقسیم بندی شده طی ژانویه-نوامبر را طی 15 روز ثبت کنند

کلکته: سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai) روز جمعه همه تلفن های مخابراتی را سفارش داد تا جزئیات همه پیشنهادات تقسیم شده خود را که بین ژانویه و نوامبر 2020 ارائه شده است ، از جمله نام پیشنهاد ، نرخ تعرفه ، شرایط و ضوابط ، دامنه اعتبار و مزایا طی 15 روز به اشتراک بگذارند. طبق گفته این گزارش ، افشای پیشنهادهای منشعب شده برای دوره ژانویه-نوامبر 2020 باید به صورت ماهانه برای هر منطقه خدماتی انجام شود.

دستورالعمل این بخش پس از آن صادر شد كه دیوان عالی ماه گذشته درخواست تجدید نظر طریع علیه دستور دادگاه مخابراتی تقریباً دو ساله را تأیید كرد كه مقرره ای را ملزم كرده بود كه مcسسات شركت را به منظور شفافیت و عدم تبعیض گزارش می كند. در حقیقت دادگاه عالی کشور در 6 نوامبر به بهاری ایرتل و Vodafone Idea (Vi) دستور داده بود که تمام پیشنهادات “تقسیم شده” یا “پیشنهادی خاص” را برای مشترکان خود در اختیار Trai قرار دهد و به دو شرکتی که این ارسال چنین جزئیاتی می تواند منجر به نقض محرمانه تجاری شود و به رقبا در شکار مشتریان خود کمک کند.

“… طبق دستور دیوان عالی کشور ، به تاریخ 6 نوامبر ، سازمان به همه ارائه دهندگان خدمات مخابراتی راهنمایی می کند که ظرف مدت 15 روز ، ماهانه برای هر منطقه خدمات مجاز (LSA) جزئیات پیشنهادات تقسیم شده را در یک قالب مشخص ارائه دهند ،” Trai جمعه در جهت همه تلفن های موبایل گفت.

به گفته آن ، افشای اجباری پیشنهادهای تقسیم شده از دسامبر سال 2020 به بعد ، باید “ظرف 10 روز کاری از آخرین روز ماه” به تنظیم کننده اعلام شود.

در طی روند دادرسی اخیر در دادگاه عالی کشور ، بهارتی ایرتل و وی گفته بودند که افشای اجباری جزئیات پیشنهادات می تواند به محرمانه ماندن رازداری تجاری منجر شود و به رقبا کمک کند تا مشتریان خود را شکار کنند. آنها همچنین گفته بودند که افشای جزئیات پیشنهادهای بیشمار تقسیم شده برای آنها غیرممکن است.

دیوان عالی کشور ، در آخرین دستور خود ، این نگرانی را برطرف کرده و Trai را به محرمانه نگه داشتن جزئیات پیشنهادات تقسیم بندی شده تله و اطمینان از عدم افشای آنها برای هیچ رقبا یا شخص دیگری تضمین کرده است.

در دسامبر 2018 ، دادگاه رسیدگی به اختلافات و تجدید نظر در مخابرات (TDSAT) قانونی را در آیین نامه قیمت گذاری غارتگرانه Trai کنار گذاشته بود که برای گزارش همه پیشنهادات تقسیم شده به شرکت های مخابراتی نیاز داشت. حکم دادگاه به این معنی بود که Airtel و Vi می توانند تخفیف های سفارشی را برای حفظ مشترکان ادامه دهند و مجبور نیستند این پیشنهادات را به Trai گزارش دهند.

TDSAT ، به دستور خود ، گفته بود كه پیشنهادات و تخفیف های تقسیم شده به مشتریان موجود بدون تبعیض در یک بخش هدف ، به عنوان یک برنامه تعرفه ای محسوب نمی شود و نیازی به گزارش آنها برای برنامه های تعرفه ای عادی نیست. پس از آن ، ترائی در دادگاه عالی دستور دادگاه را به چالش کشید.