Telcos برای استقرار شبکه های خصوصی 5G مناسب است: Jio، Airtel

Telcos برای استقرار شبکه های خصوصی 5G مناسب است: Jio، Airtel

مدیران ارشد اپراتورهای مخابراتی هند Reliance Jio و Bharti Airtel تاکید کرده‌اند که این شرکت‌ها باید به تجارت اصلی خود پایبند باشند و کار استقرار و مدیریت یک شبکه بی‌سیم خصوصی را به شرکت‌های مخابراتی بسپارند.

“من (بخوانید: سازمانی) باید مطمئن شوم که با سازندگان دستگاه ارتباط برقرار می کنم، باید بدانم چگونه یک شبکه مخابراتی را اجرا کنم، باید امنیت را تامین کنم و سپس یک سیستم اینترکام ایجاد کنم… بنابراین من واقعاً این کار را نمی کنم. گانش لاکشمینارایانان، مدیر اجرایی (کسب و کار سازمانی)، بهارتی ایرتل، طی یک بحث میزگرد در کنگره 5G ETTelecom 2023 گفت: مطمئن شوید که آنها از سرمایه گذاری همه آن برای راه اندازی یک شبکه خصوصی چه نتیجه ای می گیرند.

“من فرض می‌کنم که بازی جوانمردانه وجود دارد. آنها به اندازه ما (تلفن‌های مخابراتی) هزینه می‌کنند. اما من واقعاً مطمئن نیستم حتی در آن شرایط … Lakshminarayanan افزود.

در سطح جهانی نیز، استقرار شبکه خصوصی توسط شرکت‌های خصوصی پدیده بزرگی نیست. او گفت: “شما نمی توانید بازار مخابراتی هند را با هیچ کس دیگری مقایسه کنید، زیرا ما کمترین هزینه مخابرات را در مقایسه با دیگران ارائه می دهیم.”

پراتیک پاشین، رئیس شرکت Reliance Jio، از این دیدگاه حمایت کرد و گفت، حتی در سطح جهانی، شرکت‌ها زیرساخت‌های عمومی 5G را انتخاب می‌کنند – و نه یک زیرساخت خصوصی را برای درک مزایای 5G.

بیایید آن را به هند معرفی کنیم. در آخرین مایل، مثلاً در یک روستا، شما به مهندسان شبکه، مهندسان ابر، و همکاران توانمند فناوری و فناوری اطلاعات برای اجرای آن تسهیلات نیاز دارید. جذابیت آن منبع شبکه چیست؟ گفت پاشین. “فقط به این دلیل که یک گزینه وجود دارد، به این معنا نیست که فرد باید آن را بپذیرد. مردم به هسته خود پایبند هستند.”

سال گذشته، دولت قوانینی را در مورد راه اندازی یک شبکه خصوصی برای شرکت ها ابلاغ کرد. شرکت‌ها اکنون می‌توانند طیف را به سه طریق دریافت کنند: از شرکت‌های مخابراتی بخواهند یک شبکه محبوس راه‌اندازی کنند، طیف را از یک شرکت مخابراتی اجاره کنند یا مستقیماً از دولت امواج رادیویی دریافت کنند و خودشان با استفاده از یکپارچه‌کننده‌های سیستم، که معمولاً شرکت‌های نرم‌افزاری هستند، آن را راه‌اندازی کنند.

تخصیص طیف
موضوع تخصیص مستقیم طیف به شرکت‌ها موضوعی بحث‌برانگیز بوده است و شرکت‌های فناوری را علیه اپراتورهای مخابراتی مطرح می‌کند. شرکت‌های مخابراتی با هرگونه تخصیص مستقیم مخالفت کرده‌اند و ادعا می‌کنند که این تخصیص سطح بازی را مخدوش می‌کند و به بازیگران فناوری اجازه ورود در پشتی برای ارائه خدمات 5G به شرکت‌ها را می‌دهد. آنها گفته اند که اپراتورها با تجربه و مجموعه مهارت های خود بهترین موقعیت را برای استقرار شبکه های جذاب 5G دارند. شرکت‌های فناوری برای راه‌اندازی شبکه‌های اسیر مستقیماً از دولت طیف می‌خواهند و می‌گویند که شرکت‌ها نباید نیازی به وابستگی به مخابرات داشته باشند.

Lashminarayanan گفت در میان تمام شرکت های مخابراتی، از جمله Vodafone Idea، Airtel “ارزان ترین شبکه مخابراتی در کشور” را به ارمغان آورده است و این شرکت می تواند همان استراتژی را برای شبکه های خصوصی نیز تکرار کند. او افزود: «ما تخصص جمعی نصب برج‌های زیادی را داریم که با بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، زیرا این کار را برای 5G عمومی انجام می‌دهیم… هزینه ما برای پیاده‌سازی و سرویس 5G بسیار بهتر از یک شرکت ساده خواهد بود.»

عرضه 5G در هند
از اکتبر 2022، Reliance Jio، رهبر بازار مخابراتی و Bharti Airtel رتبه دوم، ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم (5G) خود را در کشور آغاز کرده‌اند و اکنون با هم نزدیک به 1000 شهر و شهرستان را پوشش می‌دهند. هر دو در حال افزایش تلاش ها برای استقرار ایستگاه های پایه 5G و سایت های سلولی هستند. این دو با هم نزدیک به 1.2 میلیون ایستگاه پایه 5G در سراسر کشور دارند. ET نگاهی به گستره عرضه 5G در هند تا کنون دارد.

Telcos برای استقرار شبکه های خصوصی 5G مناسب است: Jio، Airtel