S&P نسبت به ورود شرکت های بزرگ به بانکداری هند تردید دارد

S&P Global Ratings روز دوشنبه گفت: توصیه کمیته بانک مرکزی هند به مجوز دادن مجامع بزرگ صنعتی به عنوان بخشی از تغییرات پیشنهادی برای بخش بانکی این کشور ، خطراتی دارد.

یک گروه کاری در بانک رزرو هند یک سری تغییرات را توصیه کرد که جزئیات آن هفته گذشته علنی شد و شامل اجازه دادن به خانه های صنعتی برای به اصطلاح مروج بانک می شود ، به این معنی که آنها می توانند سهم عمده وام دهنده را بگیرند.

در این یادداشت آمده است: “نگرانی های گروه کاری در مورد تضاد منافع ، تمرکز قدرت اقتصادی و ثبات مالی در اجازه دادن به شرکت ها برای داشتن بانک ، خطرات احتمالی است.”

مالکیت شرکتی بانک ها خطر وام های بین گروهی ، انحراف وجوه و قرار گرفتن در معرض اعتبار را افزایش می دهد ، S&P گفت ، اگر خانه های صنعتی در راس یک بانک قرار بگیرند ، خطر سرایت ناشی از پیش فرض شرکت ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

هفته گذشته ، هند به دلیل “وخامت جدی” در امور مالی خود ، یک وام دهنده خصوصی را برای مدت یک ماه تحت مهلت مجازات قرار داد. .

S&P گفت دارایی های غیرفعال (NPA) در بخش شرکت ها همچنان بالا است حتی اگر از 18 درصد در مارس 2018 به 13 درصد در مارس 2020 رسیده باشد.

آژانس رتبه بندی گفت که توصیه های هیئت همچنین شامل اجازه دادن به بانک های سایه برای تبدیل به وام دهنده است که می تواند ثبات مالی را بهبود بخشد.

بانک مرکزی از نظرات کمیته دعوت کرده است که می تواند تا 15 ژانویه 2021 ارسال شود.