Shaktikanta Das: RBI با دستورالعمل های کنترل امنیت پرداخت دیجیتال ارائه می شود: Shaktikanta Das

بمبئی: Shaktikanta Das ، رئیس RBI روز جمعه گفت که بانک مرکزی دستورالعمل های کنترل امنیت پرداخت دیجیتال را برای نهادهای تحت نظارت ارائه می دهد.

داس در بیانیه ای که پس از بررسی دو ماهه سیاست پولی که RBI برای وضع موجود در نرخ ها تصمیم گرفت ، گفت: چنین اقدامی امنیت کانال های پرداخت دیجیتال و همچنین راحتی کاربران را بهبود می بخشد.

داس گفت: “این دستورالعمل ها شامل الزامات حاکمیت قوی ، پیاده سازی و نظارت بر حداقل استانداردهای خاص در کنترل های امنیتی مشترک برای کانال هایی مانند اینترنت و بانکداری تلفن همراه ، پرداخت کارت و غیره هستند.”

وی افزود ، پیش نویس دستورالعمل های مشابه به زودی برای نظرات عمومی صادر می شود.

این اعلامیه یک روز پس از آن صورت گرفت که RBI به طور موقت از بزرگترین وام دهنده بخش خصوصی HDFC بانک برای فروش کارت های اعتباری جدید یا آغاز طرح های جدید بانکداری دیجیتال ، با نگاه جدی به قطع خدمات در این بانک مهم از نظر سیستم طی دو سال گذشته ، جلوگیری کرد.

برنامه بانکداری دیجیتال بزرگترین وام دهنده SBI کشور نیز روز پنجشنبه با قطع خدمات روبرو بود ، این دومین بار در یک هفته است که این بانک با این سرویس دست و پنجه نرم می کند.

روز پنجشنبه ، داس گفت که حفظ ثبات مالی و علاقه سپرده گذاران “بالاترین” اولویت در دستور کار RBI است و نجات های Yes Yes و Lakshmi Vilas Bank را تلاش های مشابه عنوان کرد.

وی گفت: “در حالی که ما به طور مداوم بر تقویت مقررات و تعمیق نظارت خود متمرکز هستیم ، نهادهای بخش مالی مانند بانک ها و NBFC همچنین باید بالاترین اولویت را به کیفیت حاکمیت ، مدیریت ریسک و کنترل های داخلی بدهند.”

وی گفت: بانک ها و شرکت های مالی غیربانکی (NBFC) اولین خط دفاعی در امور مربوط به ثبات بخش مالی هستند.