Shaktikanta Das: فرماندار Shaktikanta Das می خواهد بانک ها استانداردهای حاکمیت شرکتی و ریسک را بهبود بخشند

بمبئی: Shaktikanta Das ، رئیس بانک ذخیره هند ، روز جمعه بر نیاز بانک ها و سایر موسسات مالی برای بهبود حاکمیت شرکتی و استانداردهای ریسک تأکید کرد. با توجه به قطعی سیستم اخیر در بانک HDFC و بانک ایالتی هند ، استاندار همچنین گفت که همه موسسات مالی باید در به روزرسانی زیرساخت های فناوری اطلاعات خود سرمایه گذاری بیشتری کنند.

داس گفت: “اگر می خواهید در سالهای آینده رقابت كنید ، فناوری مهم است ، و قدرت سیستم IT شما مهم است.” “بانک ها ، NBFC ها و سایر نهادهای مالی باید بیشتر در فناوری سرمایه گذاری کنند و همه سیستم های خود را تقویت کنند تا اعتماد عمومی حفظ شود. پیشبرد کل فضای مالی وابسته به فناوری اطلاعات خواهد بود. ”

HDFC بانک در 21 نوامبر پس از قطع برق در مرکز داده خود با خرابی سیستم روبرو شد و RBI را مجبور کرد برای اولین بار تحریم های تجاری این بانک را صادر کند. برنامه شاخص YONO بانک دولتی هند نیز با موارد مشابهی روبرو شده است و مشتریان را مجبور به تخلیه در شبکه های اجتماعی می کند. RBI گفت که در حال بررسی اشکال فنی ایجاد شده در رابط دیجیتال SBI است.

با توجه به ناکامی های اخیر دو بانک تجاری ، رئیس نظارتی گفت که تلاش همیشگی RBI محافظت از ثبات سیستم مالی است.

داس گفت: “ما به شدت متعهد به حفظ ثبات بخش مالی هستیم و در این جبهه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.” “در حالی که ما به طور مداوم بر تقویت مقررات و تعمیق نظارت خود متمرکز هستیم ، نهادهای بخش مالی مانند بانک ها و NBFC همچنین باید بالاترین اولویت را به کیفیت حاکمیت ، مدیریت ریسک و کنترل های داخلی بدهند. آنها اولین خط دفاعی در امور مربوط به ثبات بخش مالی هستند. ”

در ماه مارس سال جاری ، تنظیم کننده مقررات قانونی را برای بانک Yes در نظر گرفت و به سرعت طرح بازسازی را با SBI و نه نهاد داخلی دیگر که در وام دهنده سرمایه گذاری می کنند ، تنظیم کرد. به همین ترتیب ، ماه گذشته RBI ادغام اجباری بین بانک Lakshmi Vilas و بانک DBS (هند) را با هدف از بین بردن دارایی های سهام و دارایی های سطح 2 انجام داد.

RBI برای تأکید بر نکته مهم در نظارت بیشتر ، مجموعه ای از اقدامات را برای بهبود عملکردهای حاکمیت و اطمینان اعلام کرد.

برای اولین بار تنظیم کننده اعلام کرد که پیشنهاد می کند کنترل های امنیتی پرداخت دیجیتال را شامل شود که حاوی الزاماتی برای حاکمیت قوی ، اجرا و نظارت بر حداقل استانداردهای خاص در کنترل های امنیتی مشترک برای کانال هایی مانند اینترنت و تلفن همراه و پرداخت کارت است.

RBI گفت: “اگرچه این رهنمودها از نظر فناوری و بسترهای نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرند ، اما محیطی پیشرفته و امکان پذیر را برای مشتریان فراهم می کنند تا از محصولات پرداخت دیجیتال به شیوه ای ایمن و مطمئن استفاده کنند.”

RBI همچنین حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک را در بانکهای بزرگ تعاونی شهری و وام دهندگان غیر بانکی معرفی کرد و رهنمودهای مربوط به انتصاب حسابرسان قانونی را برای بهبود کیفیت گزارشگری مالی هماهنگ کرد.