SC در مورد درخواست TRAI برای جلب اطلاعات از Bharti ، Vodafone در مورد پیشنهادات تقسیم شده تصمیم گیری می کند

دیوان عالی کشور حکم خود را درمورد ادعای سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (TRAI) محفوظ دانسته و جزئیات پیشنهادی را از بهارتی ایرتل و Vodafone در مورد پیشنهادات تقسیم شده یا خاص شرکت های مخابراتی به مشترکان خود جویا شده است.

یک میز سه قاضی به رهبری CJI SA Bobde سفارش خود را در مورد این موضوع در روز سه شنبه محفوظ نگه داشت. نسخه ای از این دستور امروز در وب سایت دادگاه منتشر شد. “استدلال به پایان رسید. حکم محفوظ است. »، دستور مختصر یک درخواست توسط TRAI گفته است.

این ادعا با مخالفت شرکتهای مخابراتی Bharti Airtel و Vodafone Idea به این دلیل که نقض محرمانه تجاری است و به رقبا کمک می کند مشترکان خود را شکار کنند.

وکلای عمومی توشر مهتا با حضور در TRAI گفت که تلفن های همراه نمی توانند طبقه خاصی از مصرف کنندگان ایجاد کنند و همچنین نمی توانند پیشنهادهای تبعیض آمیز یا ضد رقابتی ارائه دهند.

وی همچنین استدلال کرد که اپراتورها نباید کاری کنند تا زمانی که دادگاه به درخواست تجدیدنظر TRAI علیه دستور حل اختلافات مخابراتی و دادگاه تجدیدنظر (TDSAT) که حکم کرده بود که تنظیم کننده هیچ قدرتی برای درخواست چنین اطلاعات عمومی از شرکت های مخابراتی ندارد ، درخواست کند.

وی اصرار داشت که پیشنهادهای تقسیم شده تحت “برنامه های تعرفه ای” قرار می گیرند و از این رو تحت اختیار TRAI قرار می گیرند.

برای بیان یک نکته ، مهتا استدلال کرد که اگر یک شرکت ارتباط تلفنی دارای دو مصرف کننده X و Y و Y باشد که تهدید به تغییر تلفن دیگر شود ، این شرکت پیشنهادی را برای حفظ او به عنوان مشتری ارائه می دهد.

تلفن های همراه اصرار داشتند که آنها برنامه های “تعرفه ای” نیستند.

وكیل ارشد Aspi Chenoy ، كه برای Bharti Airtel ظاهر می شد ، اظهار داشت كه پس از فاش شدن اطلاعات ، این اطلاعات عمومی می شود و به رقبا در شكارگیری مشترکان خود كمك می كند.

مهتا گفت که TRAI در صورت اشتراک اطلاعات را مخفی نگه می دارد ، اما شرکتهای گفتگوی استدلال وی را رد کردند.

چنوی استدلال کرد که انتظار داشت تلفن های مخابراتی صدها پیشنهاد از این دست را اعلام کنند غیرقابل اجرا است. هنگامی که TDSAT علیه آن رأی داد ، نمی توان چنین اطلاعاتی را جستجو کرد.

مدافع ارشد Ramji Srinivasan نماینده Reliance Jio در این پرونده بود. Reliance Jio و شرکتهای مخابراتی دولتی این سفارش را رعایت کرده اند.

Bharti Airtel و Vodafone Idea به دلیل مخالفت با دستور TDSAT ، آن را رعایت نکرده اند.

TRAI با صدور یک دستور کلی ، گزارش کلیه پیشنهادات را برای کلیه تلفن های اجباری الزامی کرده است ، اما TDSAT این سفارش را لغو کرده است.

TRAI نسبت به حکم TDSAT به دادگاه عالی اعتراض کرده است. دادگاه عالی پیشتر از ادامه دادن حکم TDSAT خودداری کرده بود.

از آن زمان تنظیم کننده سفارش خود را برای جستجوی اطلاعات در مورد پیشنهادات تقسیم شده برای مدت محدودی از تلفن های مخابراتی تغییر داده است. CJI در دادگاه دستور TDSAT را در این مورد مشاهده کرد که بسیار روشن نبود.

TDSAT گفته بود كه چنین تخفیف ها و تبلیغاتی به شدت برنامه های تعرفه ای نیستند و از این رو تحت اختیار آن نیستند ، اما از TRAI خواست كه مجدداً موضوع را بررسی كند.

تبلیغات و تخفیف ها می توانند از سرعت داده برتر ، وضعیت ترجیحی مشتری ، دسترسی به Netflix و Amazon Prime ، دسترسی به سالن های فرودگاه ، معاملات گوشی و رزرو هتل باشند. وقتی Jio از TRAI در برابر چنین پیشنهادهای ارائه شده توسط Bharti Airtel و Vodafone Idea شکایت کرد ، این مسئله برطرف شد.