rupay: NPCI به مشارکت بانک‌ها تکیه می‌کند تا کارت‌های اعتباری RuPay را پیش ببرد

شرکت ملی پرداخت هند (NPCI) به دنبال افزایش شدید استفاده از کارت‌های اعتباری RuPay در بازار است و برای کمک به این امر به دنبال پیوند بانکی است.

به گفته دو بانکدار ارشد آگاه، NPCI از نزدیک با گروهی از بانک‌های بزرگ همکاری می‌کند تا راه‌هایی برای افزایش استفاده از این کارت‌های اعتباری بیابد و یک هدف داخلی برای محدود کردن حدود 10 درصد از کل هزینه‌های ماهانه کارت اعتباری در کشور تعیین کرده است. سال آینده.

یکی از بانکدارانی که در بالا ذکر شد، گفت: “RuPay به سختی در تجارت کارت اعتباری خود جای سوزن را جابه جا کرده است، اما اشاره نظارتی اخیر برای کارت های اعتباری RuPay در تراکنش های UPI، موارد استفاده جدیدی را باز می کند.” “در حال حاضر، حدود 1٪ از کل هزینه ها را خواهد داشت، هدف NPCI این است که آن را 10 برابر افزایش دهد.”

گرفتنETtech

داده های RBI نشان می دهد که در آوریل 2023، هندی ها 1.3 میلیون کرور از طریق کارت های اعتباری خود در پایانه های فروش و تراکنش های تجارت الکترونیک خرج کردند. طبق برآوردهای صنعت، در حال حاضر حدود 1300 تا 1500 کرور روپیه می تواند توسط RuPay پردازش شود. هدف افزایش آن به 15000 کرور در ماه خواهد بود.

رشد تراکنش‌های کارت RuPay_Graphic_ETTECHETtech

بانکدار دیگری که قبلاً ذکر شد گفت: «بازار کارت اعتباری در هند باز شده است، بنابراین به طور کلی صدور کارت جدید و افزایش تعداد کارت‌ها در حال افزایش است، RuPay می‌خواهد با استفاده از UPI از این رشد استفاده کند.» در میان بانک‌های بزرگ، ET می‌داند که Axis بانک، بانک HDFC و SBI Card در ایجاد این مشارکت با RuPay پیشتاز هستند. SBI Card قبلاً پیشنهاد مشترک خود را با Paytm در ریل کارت RuPay اعلام کرده است. “برنامه پیوند کارت اعتباری UPI یک راه بسیار قدرتمند و منحصر به فرد برای آوردن اعتبار ساختار یافته به میلیون ها تراکنش DTA (مستقیم به حساب) است که هر بار اتفاق می افتد. پاراگ رائو، رئیس گروه، پرداخت ها، امور مالی مصرف کننده، فناوری و بانکداری دیجیتال، بانک HDFC، گفت: ماه … بنابراین فرصت بزرگی برای تهیه کارت های اعتباری جدید و همچنین افزایش مصرف ارائه می شود.

وی همچنین افزود که این بانک در حال حاضر یک استراتژی چند کانالی برای ارائه کارت به میلیون‌ها مشتری در برنامه کارت اعتباری UPI دارد و در صورت لزوم به شرکای فین‌تک خود می‌پیوندد. NPCI در مورد جستارهای ET نظری نداد. پرسش های ایمیلی ارسال شده به Axis Bank تا زمان انتشار روز یکشنبه پاسخی در پی نداشت.

فرصتی برای فین تک ها

با کارت‌های اعتباری RuPay در UPI، فین‌تک‌ها فرصت‌های تجاری جدیدی را نیز حس می‌کنند. بسیاری از آنها مانند Slice و Uni زمانی که سال گذشته RBI پیشنهادات اعتباری از طریق کارت‌های پیش‌پرداخت را سرکوب کرد، تحت تأثیر قرار گرفتند. اکنون با یک پیشنهاد مشترک، فین‌تک‌ها امیدوارند که به بازی کارت بازگردند.

ET می‌داند که بازیکنانی مانند Fibe (قبلا EarlySalary)، Kiwi و Paytm در جستجوی همکاری‌های مشترک هستند. در حالی که Paytm کارت جدید خود را با SBI Card راه اندازی کرد، بقیه هنوز در حال ارزیابی هستند.

برای فین‌تک‌های جدیدتر که به دنبال ورود به فضای وام‌دهی هستند، UPI روی کارت اعتباری RuPay به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا کتاب‌های کمکی خود را تهیه کنند و چیز جدیدی را به مشتریان (در قالب کارت‌های فیزیکی) ارائه دهند. با این حال، تمرکز بیشتر برای اکثر این فین‌تک‌ها، وام‌های شخصی از کتاب‌های خودشان است، زیرا در نهایت حاشیه‌ها در اینجاست.

کارت ها یک برند قدرتمند را به فین تک ها می بخشند، به همین دلیل است که تعداد کمی از آنها اشتیاق نشان می دهند. با این حال، با کارت‌های دارای برند مشترک، نقش فین‌تک فقط به توزیع‌کننده بودن محدود می‌شود. در چنین مواقعی حاشیه بازی پایین می آید.

کل استراتژی UPI در مورد کارت اعتباری همچنین فرصت‌هایی را برای کسب درآمد از طریق UPI برای فین‌تک‌ها، به‌ویژه از طریق جنبه‌هایی مانند کارمزد تأخیر پرداخت، سود خطوط گردان (اعتباری) و هزینه‌های یک‌باره برای صدور کارت باز می‌کند. اکنون، طی 12 تا 18 ماه آینده، صنعت شروع به مشاهده الگوهای استفاده در این راه‌اندازی خواهد کرد و خطوط کسب‌وکار بر این اساس تکامل خواهند یافت. همانطور که بانک ها شروع به کسب درآمد می کنند، مدل سهم درآمد با فین تک ها نیز تکامل می یابد.

کیوی به دنبال عرضه خود در ماه ژوئن برای مشتریانی است که در لیست انتظار هستند و از طریق کارت اعتباری مشترک خود در شبکه RuPay، بخش هزاره 28 تا 40 ساله را هدف قرار می دهد.

یکی دیگر از بنیان‌گذاران یک فین‌تک بزرگ اشاره کرد که اگرچه از چشم‌انداز چنین کارت‌هایی هیجان‌زده است، اما بیشتر مشتاق است که از اعتبار دیجیتال در UPI استفاده کند، که رگولاتور در ماه آوریل درباره آن صحبت کرد. در اینجا هیچ کارتی وجود نخواهد داشت، اما مصرف کنندگان می توانند خطوط اعتباری را از NBFC در باطن دریافت کنند تا از طریق تراکنش های UPI استفاده شوند.

بنیانگذار افزود: با UPI روی کارت های اعتباری RuPay، نفوذ اعتبار در کشور می تواند 30 درصد افزایش یابد. علاوه بر شیرین کردن معامله، پاداش ها و مزایایی نیز وجود خواهد داشت.

هر چند آزمایش هایی در حال برنامه ریزی است. اولین بنیانگذار نقل شده در داستان گفت که او به دنبال ایجاد کارتی است که شماره آن روی آن چاپ نشده باشد. این امر مشتری را مجبور می کند تا برای تراکنش به اپلیکیشن فین تک ها مراجعه کند و در نتیجه به استارتاپ کمک می کند تا تجربه کاربری را کنترل کند. او سابقه نداشت زیرا محصول هنوز در مرحله توسعه است.

از آنجایی که اکثر فین‌تک‌ها به کارت‌های دارای برند مشترک به‌عنوان یک استراتژی برای حفظ کاربران از طریق وفاداری و پاداش‌ها نگاه می‌کنند، UPI در مورد استفاده اعتباری نیز می‌تواند تغییر صنعت را برای صدور کارت مجازی برای مشتریان به جای کارت فیزیکی تقویت کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه اکثر فین‌تک‌ها به دنبال جذب بخش هزاره و Gen Z با استراتژی کارت خود هستند، هنوز مشخص نیست که چگونه مدل‌های کسب‌وکار بر اساس الگوهای استفاده تکامل می‌یابند.

برای NPCI بسیار مورد نیاز است

NPCI از نظر پذیرش محصولات خود با UPI موج می زند. اما با توجه به اینکه دولت MDR را برای تمام تراکنش‌های کارت نقدی RuPay و UPI صفر کرده است، رشد محصولات کارت NPCI کند بوده است. اخیراً، شورای پرداخت هند به وزیر دارایی نامه نوشت و از او خواست تا حداقل MDR را در تراکنش‌های کارت نقدی RuPay بازگرداند.

یکی از بانکدارانی که قبلاً ذکر شد، گفت: «بانک‌های بزرگ ترجیح می‌دهند کارت‌های دیگری صادر کنند، در مقایسه با RuPay، بنابراین NPCI برای کمک به کسب سهم بیشتری از بازار کارت، به پیشنهاد اعتبار نیاز دارد تا رشد کند.

با کارت های اعتباری RuPay، بانک ها می توانند MDR دریافت کنند و مصرف کنندگان نیز می توانند از آنها در UPI استفاده کنند. NPCI امیدوار است بتواند از این موج دوگانه محبوبیت استفاده کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

صاحبان صنعت می گویند آینده پرداخت های دیجیتال گوشی های هوشمند است. این در حال حاضر در بریتانیا و کشورهای دیگر رخ می دهد که در آن مردم از طریق تلفن های دارای NFC خود از ضربه زدن و پرداخت استفاده می کنند. در هند، گوشی‌های هوشمند برای پرداخت‌های مبتنی بر کد QR استفاده می‌شوند. اما همه اینها تراکنش های بدهکار هستند. زمانی که مصرف کنندگان کاربرد ضربه و پرداخت یا اسکن و پرداخت با کارت اعتباری خود را نیز درک کنند، RuPay مزیتی خواهد داشت.

یکی از بانکدارانی که قبلاً ذکر شد، گفت: «بانک‌ها باید این محصول را بپذیرند و آن را در برنامه‌های بانکی خود و برنامه‌های شخص ثالث شریک خود فعال کنند، به محض اینکه این کار انجام شد، پیشنهادات هم‌نام تجاری نیز به سرعت پذیرفته می‌شوند.»