rupay: بانکداران به دنبال کارمزدی برای استفاده از کارت نقدی RuPay هستند

بانک‌های پرمصرف هند با دولت تماس گرفته‌اند و به دنبال نرخ تنزیل تجاری (MDR) در کارت‌های نقدی RuPay هستند، به این دلیل که بودجه بسیار مورد نیاز را برای افزایش امنیت شبکه پرداخت و توسعه راه‌حل‌های پرداخت نوآورانه در اختیار آنها قرار می‌دهد.

MDR برای پردازش پرداخت تراکنش های کارت بدهی و اعتباری از یک تاجر دریافت می شود. در حال حاضر، MDR برای تراکنش ها از طریق کارت نقدی RuPay صفر است.

یک بانکدار ارشد گفت که انجمن بانک های هند (IBA) نیز نامه ای به وزارت دارایی نوشته است و به دنبال بازگرداندن MDR روی کارت های نقدی RuPay است.

بانکدار به شرط ناشناس ماندن گفت: «ما استدلال کرده‌ایم که MDR ضروری است و پایداری را تقویت می‌کند و امکان سرمایه‌گذاری مستمر در فناوری‌های پیشرفته را فراهم می‌کند. ، بنابراین کل اکوسیستم پرداخت را تقویت می کند.

بانکدار دیگری که مایل به افشای نامش نیست، گفت: «IBA همچنین در نامه خود گفت که با اجازه دادن به MDR روی کارت‌های RuPay، می‌توان بانک‌های بیشتری را تشویق کرد که RuPay را به عنوان کارت ترجیحی خود برای صدور بپذیرند.»

یک مقام دولتی گفت که در گذشته نیز، ذینفعان مختلف نگرانی‌های خود را در مورد تأثیر نامطلوب بالقوه رژیم MDR صفر بر رشد اکوسیستم پرداخت دیجیتال ابراز کرده‌اند. او گفت: “ما نمایندگی های آنها را دریافت کرده ایم. دولت متعهد به ترویج استفاده از پلتفرم های پرداخت اقتصادی و کاربرپسند است.”

بانکداران به دنبال کارمزدی برای استفاده از کارت نقدی RuPay هستند