Reliance Capital: هندوجا تنها پیشنهاد دهنده Reliance Capital با پیشنهاد 9650 کرون روپیه

Reliance Capital: هندوجا تنها پیشنهاد دهنده Reliance Capital با پیشنهاد 9650 کرون روپیه

شرکت هندوجا گروه هندوجا، IndusInd International Holdings، تنها پیشنهاد دهنده Reliance Capital در حراجی بود که روز چهارشنبه به عنوان بخشی از روند ورشکستگی برگزار شد، دو نفر از افراد مطلع از توسعه گفتند. آنها گفتند که یک پیشنهاد نقدی 9650 کرور روپیه ارائه کرد.

به گفته مردم، تورنت سرمایه گذاری و Oaktree Capital پیشنهادی ارائه نکردند، اگرچه قبلاً اعلام کرده بودند که در این فرآیند شرکت خواهند کرد.

یکی از افراد ذکر شده در بالا گفت: «تورنت امروز (چهارشنبه) در تمرین مزایده ساختگی و بحث های پیش از حراج شرکت کرد اما امروز پیشنهادی ارائه نکرد.

وام دهندگان 9500 کرور روپیه را به عنوان آستانه شرکت در حراج تعیین کرده بودند که شامل حداقل 8000 کرور روپیه به عنوان وجه نقد اولیه است.

فردی که در بالا ذکر شد گفت که گروه هندوجا 9510 کرور روپیه در دور اول پیشنهاد داد و این رقم را در دور دوم به 9650 کرور رساند. این شخص گفت، از آنجایی که هیچ پیشنهاد متقابلی وجود نداشت، روند حراج به پایان رسید. پیشنهاد هندوجا معادل بهبود 41 درصدی برای وام دهندگان است.

پیشنهاد هندوجا حدود 1000 کرور بیشتر از آنچه تورنت در دور اول حراج در ماه دسامبر ارائه کرد است.

مدیر Reliance Capital Nageswara Rao Y و گروه هندوجا به سؤالات ET پاسخ ندادند. شرکت خدمات مالی که توسط Anil Ambani تأسیس شده است دارای موجودی نقدی حدود 400 کرور است. مردم گفتند، بنابراین، بهبودی برای وام دهندگان بیش از 10000 کرور روپیه خواهد بود، اگرچه بر اساس آخرین پیشنهاد، کمتر از ارزش انحلال است.

وام دهندگان حراج دوم را برگزار کردند زیرا پیشنهادات در دور اول کمتر از ارزش انحلال ۱۲۵۰۰ تا ۱۳۰۰۰ کرور بود.

قبل از حراج دوم، وام دهندگان به مدعیان اعلام کرده بودند که در مورد پیشنهاد بهبود یافته فقط با بالاترین پیشنهاد مذاکره خواهند کرد. گام بعدی جستجوی پیشنهادی بهتر از هندوجاها خواهد بود.

در اولین حراجی که در 21 دسامبر برگزار شد، سرمایه گذاری تورنت بالاترین پیشنهاد را با 8640 کرور روپیه ارائه کرد، در حالی که نهاد هندوجا گروپ 8110 کرور روپیه پیشنهاد داد. با این حال، ظرف 24 ساعت، هندوجا پیشنهاد اصلاح شده و بهبود یافته ای به مبلغ 9000 کرور روپیه ارائه کرد، تورنت توسعه ای که در دادگاه حقوقی شرکت ملی (NCLT) مورد اعتراض قرار گرفت و گفت که حرمت روند حراج را نقض کرده است، زیرا پس از ضرب الاجل انجام شده است.

هیئت NCLT به نفع تورنت رای داد و وام دهندگان را از برگزاری حراج دوم منع کرد. با این حال، مرجع تجدیدنظر حکم دادگاه را لغو کرد. در اواسط آوریل، دیوان عالی به وام دهندگان دستور داد تا مزایده مکانیزم چالشی برگزار کنند، اما همچنین گفت که در ماه اوت دوباره به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

شرکت بیمه عمر هند (LIC) قبلاً اعلام کرده بود که فقط به طرح هایی بالاتر از ارزش انحلال رأی خواهد داد. بنابراین، خیلی به دیدگاهی بستگی دارد که LIC، سازمان صندوق تامین کارکنان (FPFO) و JC Flowers ARC – سه دارنده بزرگ بدهی – پیشنهاد هندوجا را قبول کنند. JC Flowers ARC بدهی Reliance Capital را از Yes Bank خریداری کرده بود.

مدیر ادعاهای تایید شده 23666 کرور روپیه از طلبکاران مالی را پذیرفته است. بانک مرکزی در 30 نوامبر سال گذشته به دلیل نگرانی های حاکمیتی، هیئت مدیره Reliance Capital را جایگزین کرد. Reliance Capital یک شرکت سرمایه گذاری اصلی با 20 واحد از جمله بیمه، کارگزاری و بازسازی دارایی است.