rbi: RBI برای تغییر قوانین طبقه بندی حساب های جعلی

بانک مرکزی هند (RBI) با توجه به مشاهدات دادگاه عالی که از وام دهندگان خواسته بود نظرات وام گیرندگان متخلف را که “تقلب” نامیده می شوند، بشنوند احتمالاً مجموعه قوانین جدیدی را در مورد اعلام حساب های تقلبی ارائه خواهد کرد. .

این هنجارها تا حد زیادی مطابق با ابلاغیه بانک مرکزی در مورد معترضان عمدی خواهد بود. افرادی که با این موضوع آشنا هستند گفتند، این هنجارها قبل از اینکه یک حساب / وام گیرنده یک نکول عمدی نامیده شود، یک استماع شخصی را فراهم می کند.

بانک‌های تحت رهبری بانک دولتی هند (SBI) مایلند نظرات خود را در مورد اینکه چرا یک استماع شخصی در همه این موارد عملی نیست، ارائه دهند، اما RBI نمی‌خواهد این پرونده را در دادگاه عالی طولانی کند. دادگاه و در حال تنظیم یک ابلاغیه جدید به روز شده است که تمام نکات مطرح شده در دادگاه را روشن می کند.»

یک سخنگوی RBI به ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

RBI برای بازنویسی قوانین طبقه بندی حساب های جعلی

ماه گذشته، هیئتی متشکل از دو قاضی از رئیس دادگستری هند دی.ای چاندراچود و قاضی هیما کوهلی گفتند که وام گیرندگان باید قبل از طبقه‌بندی حساب‌هایشان به عنوان کلاهبرداری، مورد استماع قرار گیرند و حکم دادگاه عالی تلانگانا را علیه درخواست تجدیدنظر SBI تأیید کرد.

SBI، به نمایندگی از وکیل کل توشار مهتا، پس از صدور حکم، به دنبال توضیحات خاصی از دادگاه است. یکی از مدیران ارشد بانکی گفت: «SBI نکاتی را از طرف بانک‌ها بیان کرده است، مانند اینکه چرا گزارش حسابرسی کامل پزشکی قانونی وام گیرنده نباید به اشتراک گذاشته شود، زیرا می‌تواند راه فراری را برای وام گیرندگان متقلب ایجاد کند».

برای اطمینان، RBI تصمیم خود را گرفته است تا اعلان را به‌روزرسانی کند تا چند هفته دیگر عمومی شود. هنجارهای جدید فرآیند اعلام حساب های جعلی را استاندارد می کند و با هنجارهای متخلف عمدی در حال حاضر مطابقت دارد.

“فرآیند فعلی شامل حسابرسی قانونی و ممیزی تراکنش است، پس از آن به کمیته ای متشکل از مدیران کل و همچنین کمیته دیگری از مدیریت ریسک تقلب می رود که به دنبال آن نظرات همه اعضای کنسرسیوم قبل از اعلام حساب به عنوان جعلی است. همه اینها زمان می برد. و ممکن است چند هفته دیگر اضافه شود، اما ما باید حکم دیوان عالی کشور را بپذیریم.”

زمینه های مشترک
بانکداران یک راه میانه را پیشنهاد می کنند که در عین اینکه مشاهدات دادگاه را نیز در بر می گیرد، روند بهبود را مختل نخواهد کرد.

“به عنوان مثال، ما ممکن است گزارش کامل پزشکی قانونی را به اشتراک نگذاشته باشیم، بلکه فقط بخشی از آن را به اشتراک بگذاریم. همچنین ممکن است به افراد پیش‌فرض این فرصت داده شود که ابتدا از طریق ایمیل یا نامه‌ها پاسخ دهند و اگر پاسخی دریافت نشد، از آنها خواسته شود که شخصاً در مقابل کمیته حاضر شوند. دومین مقام ارشد بانکی گفت: این می‌تواند تضمین کند که رویه‌ها رعایت می‌شود، اما در عین حال ما موضوع را بی‌رویه نمی‌کشیم.»

اما برخی از بانکداران هشدار می‌دهند که اعلام حساب‌های جعلی می‌تواند به همان شیوه‌ای که حساب‌های پیش‌فرض عمدی به تأخیر افتاده است، به تأخیر بیفتد، زیرا برخی از مروج‌های شرور از هر چیزی که لازم باشد برای فرار استفاده می‌کنند.

ما دلایل مختلفی از سوی مروجین برای عدم حضور در پرونده های نکول عمدی از سفر تا بیماری لاعلاج داشته ایم که به این معنی است که علیرغم داشتن همه شواهد، هیچ پیشرفتی در این موارد نداشته ایم. اولین بانکدار ذکر شده در بالا گفت که در یک دسته قرار نگیرند.

آخرین داده های RBI نشان می دهد که در نیمه اول سال مالی 23 در مجموع 19485 کرور روپیه از بانک ها اختلاس شده است، اگرچه این میزان از 36316 کرور روپیه در سال گذشته کاهش یافته است. تقلب به طور مداوم کاهش یافته است و از بالاترین رقم اخیر 1.85 لک کرور در سال مالی 20 کاهش یافته است.