RBI: RBI فرمولهای توزیع دقیق سود برای NBFC را تعیین می کند

کلکته: بانک ذخیره هند گفته است که شرکت های مالی غیربانکی (NBFC) با حداقل 15٪ کفایت سرمایه و دارایی های غیرفعال خالص (NPA) زیر 6٪ به مدت سه سال واجد شرایط اعلام سود از این مالی به بعد خواهند بود.

در قالب پرداخت سود سهام درجه بندی شده که روز چهارشنبه منتشر شد ، تنظیم کننده گفت که یک NBFC با مدیریت بهتر با کمتر از 4٪ NPA خالص هنوز هم می تواند واجد شرایط توزیع سود شود حتی اگر حداقل سرمایه و ضوابط اهرم برای دو سال گذشته رعایت نشود.

اینها بخشی از ماتریسی است که کفایت سرمایه ، نسبت اهرم ، ارزش خالص تعدیل شده و NPA خالص معیارهای توزیع سود با سهامداران را تعیین می کند.

نهادهای قویتر می توانند برای سال حسابداری که سود سهام پیشنهاد می شود ، بالاتر اما با سقف 50٪ سود خالص ارائه دهند. سود سهام فقط باید از سود سال جاری پرداخت شود.

RBI گفت: “به منظور تزریق شفافیت و یکنواختی بیشتر در عمل ، تصمیم گرفته شده است که دستورالعمل هایی در مورد تقسیم سود توسط NBFC تجویز شود.”

RBI گفت که NBFC های سپرده گیرنده و NBFC های غیر سپرده گیرنده مهم سیستماتیک باید در سه سال گذشته حداقل 15٪ CRAR داشته باشند.

NBFC های غیر سپرده گیرنده غیر سیستمی برای 3 سال گذشته باید دارای ضریب اهرم کمتر از 7 باشند ، از جمله سال حسابداری که پیشنهاد اعلام سود سهام آن را دارد. برای شرکت های سرمایه گذاری اصلی ، معیار این است که حداقل 30٪ از دارایی های وزن دار با ریسک کل را در ترازنامه و ارزش تعدیل شده برای ریسک اقلام خارج از ترازنامه را برای سه سال گذشته تنظیم کرده باشد.