RBI باید از طرف های علاقه مند درخواست پیشنهادات می کرد: مروج بانک لاکشمی ویلا

چنایی: طرفدار ارزیابی صحیح بانک Lakshmi Vilas (LVB) ، مروج آن گفت که بانک DBS مستقر در سنگاپور مایل بود 50 درصد سهام LVB 94 ساله مستقر در کارور را در سال 2018 با بیش از 100 روپیه در هر سهم به دست آورد. . او گفت
RBI باید خواستار پیشنهادات از طرف های ذینفع شده باشد.

بانک ذخیره هند (
RBI) اکنون 563 شعبه (بسیاری از شعب ، دفتر مرکزی ، ساختمان متعلق به دفتر شرکت ها) LVB و سایر املاک و مستغلات را بدون هزینه به DBS Bank India Ltd ، یکی از شرکت های تابعه DBS Bank ، سنگاپور ارائه می دهد.

“منطقاً،
RBI باید خواستار پیشنهادات از طرف های ذینفع شده باشد. یا اگر می خواست LVB را فقط به DBS Bank هند بدهد ، می توانست از او بخواهد برای تعیین ارزش خود با سابق صحبت کند. ”

وی افزود: “اگر قرار باشد واحدهای زیان ده به صورت رایگان از بین برود ، هواپیماهای ایر هند ، شرکت های برق ، شرکت های حمل و نقل دولتی و سایر تعهدات بخش دولتی نیز می توانند به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار بگیرند.”

“در سال 2018 ، ما JP Morgan را برای برنامه افزایش سرمایه LVB منصوب کرده بودیم. در آن زمان ، همه نسبت های مالی برای بانک مثبت بود. تمام احکام تهیه شده در آن زمان نیز توسط
RBI و دیگران.”

به گفته پرادیپ ، حدود 15 سرمایه گذار بزرگ علاقه مند به سرمایه گذاری در LVB شدند.

“اما بانک DBS و JP مورگان با یکدیگر دیدار کردند
RBI مقامات پریدپ گفت: DBS بانک گفت مایل است 50 درصد سهام LVB را بدست آورد و سرمایه گذاری در حدود 3500 کرور خواهد بود.

“با این حال
RBI گفت DBS باید طی 10 سال سهام خود را به 15 درصد کاهش دهد اما بانک DBS قابل قبول نیست. روند معامله پیشرفت بیشتری نکرد ، “پرادیپ گفت.

در روز سه شنبه ،
RBI تصمیم خود را برای ادغام LVB با بانک DBS هند اعلام کرد.

طبق پیش نویس طرح ادغام ،
RBI گفته است از تاریخ تعیین شده و از زمان تعیین شده ، کل مبلغ سرمایه پرداخت شده سهام و اندوخته و مازاد ، از جمله مانده موجودی در حساب حق بیمه سهام / اوراق بهادار بانک انتقال دهنده (LVB) ، منقضی خواهد شد.

در تاریخ تعیین شده و از تاریخ تعیین شده ، بانک انتقال دهنده با اجرای این طرح متوقف می شود و سهام یا بدهی های آن که در هر بورس اوراق بهادار ذکر شده است ، بدون اقدام بعدی از بانک انتقال دهنده ، بانک انتقال دهنده (DBS Bank India) یا دستور از هر مرجعی.

به گفته وی ، LVB صاحب دفتر شرکت خود در چنای ، دفتر مرکزی در کارور ، چندین شعبه و آپارتمان مسکونی در چندین شهر از جمله بمبئی و زمین های زمینی است.

پرادیپ افزود: “ما اتاقهایی مستحکم در بیش از 100 شعبه ساخته ایم. در نتیجه ، ما می توانیم با خیال راحت مبلغ 20000 کرور تجارت وام طلا انجام دهیم. بسیاری از شرکتهای مالی غیر بانکی (NBFC) اتاقهای مناسب مناسبی ندارند.”

به گفته وی ، ارزش دارایی های غیر منقول به راحتی در حدود 400 کرور روپیه ارزیابی می شود.

پرادیپ گفت: “ارزش خالص بانک منفی نیست. علاوه بر این ، وام های پرداختی حدود 600 کرور است و حتی اگر 25 درصد از آن بازیابی شود ، این یک امتیاز سپر برای خریدار است.”

وی اظهار داشت: “مورد قاطعانه ارزیابی بانك به شیوه مناسب وجود دارد. با تصمیم خود برای دادن رایگان LVB به DBS Bank هند ، همه نهادهای خصوصی در معرض خطر هستند.”