RBI از بانک ها می خواهد سود خود را حفظ کنند و هیچگونه سود سهام برای سال مالی 20 پرداخت نکنند

با توجه به شوک اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 ، بانک رزرو هند (RBI) روز جمعه از بانکهای تجاری برنامه ریزی شده و بانکهای تعاونی خواست تا برای سال مالی منتهی به مارس 2020 هیچ سود سهام ندهند. با توجه به جریان RBI گفت: استرس و افزایش عدم اطمینان به دلیل همه گیری ، ضروری است که بانک ها همچنان به حفظ سرمایه برای حمایت از اقتصاد و جذب ضرر در صورت وجود ادامه دهند. این تصمیم براساس بررسی عملکرد مالی سه ماه سپتامبر بانک ها است.

Shaktikanta Das ، فرماندار RBI ، گفت: RBI در پاسخ به همه گیری ، تمرکز خود را بر کاهش استرس در میان وام گیرندگان ، و تسهیل جریان اعتبار به اقتصاد ، ضمن تضمین ثبات مالی گذاشته است.

“در ادامه این تلاش و کمک به بانک ها در حفظ سرمایه ، ضمن ایجاد فضای برای وام تازه ، پس از بررسی تصمیم گرفته شده است که بانک های تجاری و تعاونی سود خود را حفظ کرده و از سود مربوطه سود پرداخت نخواهند کرد. تا سال مالی 2019-20 “، وی گفت.

به زودی دستورالعمل های مربوط به اقدام فوق صادر می شود.

در ماه آوریل ، RBI اعلام کرد که بانکهای تجاری برنامه ریزی شده (SCB) و بانکهای تعاونی از سود مربوط به سال مالی منتهی به 31 مارس 2020 ، تا زمان دستورالعمل های بعدی ، سود سهام پرداخت نمی کنند ، که براساس نتایج مالی بانک ها برای ارزیابی مجدد انجام می شود. سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 2020.

RBI گفت برخلاف بانک ها ، در حال حاضر هیچ دستورالعملی در رابطه با توزیع سود سهام توسط شرکت های مالی غیر بانکی (NBFC) وجود ندارد.

“با در نظر گرفتن اهمیت روزافزون NBFC ها در سیستم مالی و ارتباطات متقابل آنها با بخشهای مختلف ، تصمیم گرفته شده است که دستورالعملهایی در مورد توزیع سود توسط NBFC تدوین شود. به گروههای مختلف NBFC اجازه داده می شود سود را طبق ماتریس پارامترها اعلام کنند ، منوط به مجموعه ای از شرایط عمومی. به زودی پیش نویس بخشنامه ای در این زمینه برای اظهارنظرهای عمومی صادر می شود. ”

RBI علاوه بر این گفت که مکانیسم ombudsman که توسط بانک رزرو ایجاد شده یک مکانیزم جایگزین رسیدگی به شکایات است.

“با هدف افزایش کارایی مکانیزم رسیدگی به شکایات در بانکها ، تصمیم گرفته شده است که یک چارچوب جامع شامل سایر موارد (من) افشای اطلاعاتی در مورد شکایات مشتری ، (2) ضدعفونی کننده های پولی در قالب بازیابی هزینه جبران شکایات ، و (III) بازنگری فشرده در مکانیزم های رسیدگی به شکایات و اقدامات نظارتی علیه نهادهای تحت نظارت که در بهبود مکانیسم های جبران خسارت خود موفق نیستند. ”

RBI گفت ، این چارچوب در ژانویه 2021 اجرا می شود.