RBI ادغام با بانک DBS را به عنوان راه حل ممکن برای مشکلات سرمایه بانک لاکشمی ویلا پیشنهاد می کند

KOLKATA: پیشنهاد می شود بانک Lakshmi Vilas با DBS Bank India ، واحد محلی DBS Holdings مستقر در سنگاپور ادغام شود و سالها گمانه زنی در مورد آینده بانک Teetering را پایان دهد.

DBS 2500 کرور روپیه در دارایی بانک سرمایه گذاری می کند که به واحد تجاری ادغام شده کمک می کند موقعیت سرمایه راحت داشته باشد. این امر همچنین به بانک سنگاپور کمک می کند تا با شبکه 560 شعبه جایگاه قابل توجهی در فضای بانکی هند پیدا کند. این توسعه همچنین به برنامه Clix Capital برای ادغام با Lakshmi Vilas و به دست آوردن مجوز بانکی پایان می دهد.

دولت عصر دوشنبه بانک متأثر از سرمایه را به مدت یک ماه تا 16 دسامبر تحت مهلت قانونی قرار داده و سقف برداشت وجه نقدی را برای سپرده گذاران بانک تا 25000 روپیه تعیین کرده است.

این تصمیم با مشورت بانک رزرو هند گرفته شد.

تنظیم کننده بانکی گفت که طرحی را برای ادغام این بانک در بانک دیگری تنظیم کرده است.

“بانک ذخیره تلاش خواهد کرد که این طرح را قبل از پایان مهلت قانونی به خوبی اجرا کند و از این طریق اطمینان حاصل کند که سپرده گذاران

برای یک مدت زمان طولانی تر از آنچه که هست ، به سختی و ناراحتی بی دلیل بکشید

کاملاً ضروری است “، بانک مرکزی گفت.

RBI گفت: ترازنامه ترکیبی بانک DBS هند پس از ادغام پیشنهادی ، بدون در نظر گرفتن تزریق سرمایه اضافی ، با CRAR در 12.51٪ و سرمایه CET-1 در 9.61٪ سالم خواهد ماند.

موقعیت مالی Lakshmi Vilas با متحمل شدن ضررهای مداوم در طی سه سال گذشته ، رو به کاهش بود و ارزش خالص آن را از بین برد.

“در صورت عدم وجود هرگونه برنامه استراتژیک مناسب ، کاهش پیشرفتها و افزایش داراییهای غیرفعال (NPA) ، ضررها ادامه خواهد داشت. این بانک نتوانسته است سرمایه مناسبی برای رسیدگی به مسائل مربوط به خالص ارزش منفی و زیانهای مداوم خود جمع کند ، “RBI گفت ، افزود كه برداشت مداوم از سپرده ها نیز نگران كننده است

RBI گفت که مدیریت بانک در ارائه تلاشهای خود برای افزایش سرمایه از طریق ادغام با Clix با خود ، هیچ پیشنهاد مشخصی ارائه نکرد.

ET در نسخه 9 نوامبر خود گزارش داد که Clix Capital آماده است تا مذاکرات ادغام را لغو کند ، زیرا به سرعت کافی پیشرفت نمی کند.