RBI اجازه می دهد تا وام های PSL توسط بانک ها و NBFC به طور همزمان ایجاد شود

بمبئی: بانک رزرو هند (RBI) هنجارها را کاهش داده است تا اجازه دهد که وام های بخش اولویت دار توسط بانک ها و شرکت های مالی غیر بانکی (NBFC) ایجاد شود. هنجارهای جدید RBI همچنین امکان ایجاد هنجارهای مشترک را توسط شرکت های سرمایه گذاری مسکن فراهم می کند و به دنبال اعلام بانک مرکزی در مورد همان مورد پس از بررسی سیاست های پولی ماه گذشته است.

RBI امیدوار است که با توجه به هزینه کمتر بودجه از بانک ها و دسترسی بیشتر NBFC ها ، مدل وام های مشترک (CLM) بتواند جریان اعتباری به بخش غیرخدمتدار و کم اقتصاد اقتصاد را بهبود بخشد.

طبق ضوابط RBI ، بانک ها مجبورند 40 درصد از اعتبار بانکی خالص خود را برای بخشهایی مانند کشاورزی ، صنایع کوچک و کوچک ، اقشار ضعیف جامعه و حوزه های جدید مانند انرژی های تجدیدپذیر وام دهند.

بانک ها سهم خود را از وام های فردی به صورت پشت به پشت می گیرند. RBI گفت ، NBFCs باید حداقل 20٪ از سهم وام های شخصی خود را در کتاب خود حفظ کنند. این مدل در بانک های خارجی با شعبه های کمتر از 20٪ قابل استفاده نخواهد بود.

RBI گفت: “NBFC باید یک نقطه مشترک برای مشتریان باشد و باید با وام گیرنده قرارداد وام منعقد کند ، که به طور واضح باید شامل ویژگی های تنظیم و نقش ها و مسئولیت های NBFC ها و بانک ها باشد.”

بانک ها یا می توانند به طور اجباری سهم خود را از وام های منفرد ناشی از NBFC ها در کتاب های خود طبق مفاد توافق نامه بگیرند ، یا اختیارات خود را برای رد برخی از وام ها پس از بررسی دقیق قبل از گرفتن کتاب خود حفظ کنند.

بانک ها می توانند با توجه به سهم خود از اعتبار ، اولویت بخش بخش را داشته باشند. NBFC باید بتواند از طریق توافقات مناسب اشتراک اطلاعات با بانک ، بیانیه واحدی از مشتری ایجاد کند.

“بانکهای وام دهنده و NBFC باید حساب هر وام گیرنده منفرد را برای قرار گرفتن در معرض مربوطه خود حفظ کنند. با این حال ، کلیه معاملات (بازپرداخت / بازپرداخت) بین بانکها و NBFC مربوط به CLM باید از طریق یک حساب سپرده نگهداری شده در بانک ها انجام شود ، برای جلوگیری از درهم آمیختن بودجه ، “RBI گفت.