PMC Bank کلاهبرداری EoI را از سرمایه گذاران بالقوه برای بازسازی دعوت می کند

بمبئی: بانک تعاونی پنجاب و ماهاراشترا (PMC Bank) ابراز علاقه سرمایه گذاران را به منظور کنترل مدیریت بانک و اجرای عملیات روزمره دعوت کرده است.

در اطلاعیه ای که در وب سایت خود قرار داده شده است ، بانک گفته است که سرمایه گذاران واجد شرایط می توانند م institutionsسسات مالی ، افراد یا شرکت ها ، جوامع ، تراست ها یا سایر نهادهای دیگر باشند. صلاحیت دقیق مالی را شرح نداده است.

“سرمایه گذاران (سرمایه گذاران) باید ایده آل سرمایه مورد نیاز بانک را برای دستیابی به حداقل سرمایه مورد نیاز برای نسبت دارایی های موزون با ریسک 9٪ وارد کنند. با این حال ، سرمایه گذاران می توانند گزینه بازسازی بخشی از بدهی های سپرده را به سرمایه بررسی کنند / ابزارهای سرمایه ای ، “در این اطلاعیه آمده است. این بانک همچنین می تواند برای حمایت از پرداخت حداكثر 5 لك (مبلغ بیمه شده) به سپرده گذاران ، به بیمه سپرده و شركت تضمین اعتبار بپردازد.

آخرین تاریخ ارسال پیشنهادات 15 دسامبر است

بانک PMC ، زمانی در میان پنج بانک برتر تعاونی در این کشور قرار داشت ، از سپتامبر 2019 تحت نظر بانک رزرو هند قرار دارد ، پس از آنکه مشخص شد که مدیریت وقت ادعا کرده است مقدار نامتناسبی وام به HDIL داده است بدون حساب كردن در كتابهاي خود گروه كنيد.

PMC قرار داشتن خود را در معرض گروه HDIL بیش از 6500 کرور پنهان قرار داده بود ، که تقریباً 73 درصد از کل دفترچه وام آن از 8 سپتامبر 2019 ، از 19 سپتامبر 2019 است. این وام ها به دارایی های غیرفعال تبدیل شده اند.

از مارس 2020 ، کل سپرده این بانک 10727 کرور ، پیش پرداخت 4473 کرور و NPA ناخالص 3519 کرور بود. سرمایه سهام این بانک 293 کرور روپیه بود. در این اطلاعیه در وب سایت خود آمده است که این شرکت در خلال سالهای 2019-20 ضرر خالص 6،835 کروری را ثبت کرده و ارزش خالص منفی آن 5،851 کرور است.

هرگونه سرمایه گذاری جدید احتمالاً به سمت تأمین وام های بد خواهد بود. پیشنهادهای قبلی سیاستمداران مانند شراد پاوار و اخیراً نیتین گدکاری در مورد ادغام بانک PMC با برخی دیگر از بانک ها جواب نداده است.

2

مدیریت فعلی منصوب شده توسط RBI امیدوار است كه سرمایه گذاران وارد عمل شوند ، اغوا شده توسط احتمال تبدیل شدن PMC بانك به بانك مالی كوچك و بعد از حداقل 5 سال به بانكی تمام عیار.

جداگانه ، در نامه ای به مشتریان ، مدیر جدید RBI بانک ، AK Dixit ، به آنها اطمینان داده است که این بانک تمام تلاش خود را می کند تا مشکلات خود را حل کند.

“ما در حال یافتن راهی برای حل و فصل بانک به نفع تمام ذینفعان ، به ویژه سپرده گذاران هستیم. مدل ها / گزینه های مختلفی در حال بررسی است و بحث ها با نهادهای مختلف در این زمینه ادامه دارد. علی رغم همه گیری – موانع ناشی از این موضوع توجه ما را تحت هدایت RBI جلب می کند ، “نوشت Dixit ، که به عنوان مدیر در 23 سپتامبر آغاز شد.

سپرده گذاران در حال حاضر می توانند مبلغ کل 1 ریال برای هر حساب از بانک را برداشت کنند. در ژوئن RBI محدودیت های اعمال شده بر روی بانک را تا شش ماه دیگر تا 22 دسامبر تمدید کرد.

دیکسیت در نامه خود گفت که این بانک اقداماتی را برای بازیابی بدهی های بد ، از جمله حساب های گروه HDIL آغاز کرده و تلاش های خود را برای بهبودی از طریق پیگیری دقیق ، تسویه حساب و اقدامات قانونی افزایش داده است.

این کاهش هزینه ها با کاهش شعب ، فروش فضای اضافی ، مذاکره مجدد برای اجاره ها ، منطقی سازی خطوط مخابراتی و کاهش هزینه های برون سپاری است. دیکسیت به مشتریان گفت که از هر قیمتی نگاه سخت و سخت گرفته می شود.