NBFCs سهم بازار وام خودرو را با توجه به جنگ نرخ توسط PSB از دست می دهند

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 17 نوامبر سال 2020)

چنی: NBFC ها سهم بازار خود را به بانک ها در تأمین مالی ماشین و SUV از دست می دهند و در عوض تمرکز خود را به سمت اتومبیل های دست دوم ، دو چرخ و وسایل نقلیه تجاری می گذارند. سرمایه گذاران خودرو گفتند: ترکیبی از محدودیت های سرمایه در میان NBFC ها و تجاوز مجدد از سوی بانک های بخش دولتی (PSB) منجر به این وضعیت شده است. بانک های PSU در تلاش برای رشد سبد خرده فروشی خود ، وام های خودکار را با 7.25٪ تا 7.7٪ در مقایسه با NBFC ها ارائه می دهند که نرخ آنها از 8.75٪ تا 11٪ است.

در حالی که بانک دولتی هند (SBI) وام های خودکار را با شروع 7.7٪ ارائه می دهد ، بقیه با ارزان تر شدن بانک مرکزی هند با 7.25٪ وام ، و به دنبال آن بانک Canara (7.3٪) ، United Bank هند (7.4٪) و بانک خارج از کشور هند (7.55٪).

سخت است

CFO PB TAF گروه Tata Motors گفت: “در چند وقت اخیر ، NBFC سهم بازار خود را نسبت به بانک های PSU از دست داده اند ، بانک هایی که تهاجمی تر شده اند و شامل Tata Motor Finance نیز می شوند.” برخلاف بانک ها ، NBFC به صندوق های عمده فروشی اعتماد می کنند. بانک ها اکنون در اعطای وام به شرکت های مالی با RBI کند بانک ها را ترغیب می کنند تا بانک ها را به استفاده از مدل وام های مشترک برای استفاده از شبکه NBFC ها ترغیب کنند.

به گفته M Ramaswamy ، مدیر ارشد مالی در Sundaram Finance ، بانک ها از نقدینگی سرشار هستند و می توانند نرخ ها را کاهش دهند. “بسته به میزان تهاجمی بودن آنها ، در برخی از بازارها با فشار روبرو هستیم. این یک کیسه مخلوط برای ماست – ما بیشتر به افرادی با مشخصات ریسک بالاتر پاسخ می دهیم و به دلیل رتبه بندی خوب ، هزینه بودجه ما نیز کاهش یافته است. بنابراین ، در مناطق خاص ، سهم بازار را از دست داده ایم و در مناطق دیگر ، سود کسب کرده ایم. ”

Sundaram Finance در سه ماهه منتهی به سپتامبر 2020 ، 20٪ شکاف در پرداخت وام مشاهده کرد. شرکت سرمایه گذاری و سرمایه گذاری چولاماندلام (CIFC) در کل بخش های مالی خود برای سه ماهه منتهی به سپتامبر ، کل پرداخت ها را 30٪ نسبت به سال گذشته کاهش داد. طبق گزارش های تحقیقاتی شرکت کارگزاری Motilal Oswal ، سال 2020. این بخشهای تراکتور و تجهیزات ساختمانی (CE) را شامل نمی شود.

شرکت حمل و نقل شریرام 650 کرور پوند وام پرداخت کرد که نیمه سال گذشته بود. همچنین ، 97٪ از هزینه ها در بخش وسایل نقلیه استفاده شده بوده است. “تمرکز ما بر صاحبان کامیون های شخصی و کوچک است که ترجیح می دهند وسایل نقلیه دست دوم را خریداری کنند. به طور معمول ، بانک ها به وسایل نقلیه فرسوده وام نمی دهند زیرا این کار وقت گیر است ، نیاز به ارزیابی وسایل نقلیه و اوراق بهادار برای انتقال مالکیت دارد. ”