NBFCs با خطرات سیستمیک قابل توجهی باید تحت درجه تنظیم بالاتری قرار بگیرند: RBI DG

کلکته: بانک رزرو هند ممکن است مقرراتی را برای وام دهندگان غیر بانکی بزرگتر مطابق با قوانین بانکی به عنوان بخشی از یک رویکرد درجه بندی شده برای درک ریسک سیستمیک و تنوع آنها و مدل های تجاری متفاوت تراز کند.

این بدان معناست که در حالیکه RBI ممکن است به طور کلی برای ساختارهای مالی غیر بانکی (NBFC) به ساختار تنظیمی خود ادامه دهد ، ممکن است از نهادهای بزرگتر بخواهد قوانین سختگیرانه تری را دنبال کنند زیرا مهمترین نگرانی تنظیم کننده این امر حفظ ثبات مالی است.

معاون فرماندار M Rajeshwar Rao روز جمعه گفت: “NBFC های دارای اثرات خارجی قابل توجه و قابل ملاحظه ای به خطرات سیستمی باید شناسایی و تحت درجه تنظیم بیشتری قرار بگیرند.”

“همچنین می توان ادعا کرد که طراحی چارچوب نظارتی احتیاطی برای چنین NBFC ها می تواند با بانکها قابل مقایسه باشد ، به طوری که فراتر از یک نقطه حساسیت برای ریسک های سیستمیک ، چنین NBFC باید انگیزه هایی برای تبدیل به یک بانک تجاری یا کاهش سطح خارجی شبکه آنها داشته باشد. سیستم مالی. این بخش مالی را سالم و قابل انعطاف می کند در حالی که به اکثر NBFC ها اجازه می دهد تا تحت ساختار نور تنظیم شوند ادامه دهند ، “او در یک رویداد ASSOCHAM گفت.

تغییرات در مقررات پس از استرس نقدینگی پس از وقایع IL&FS و DHFL ، که شرایط مالی بازار را برای کل بخش بهم زد ، ضروری شد.

بین 31 مارس 2009 و 31 مارس 2019 ، کل دارایی های NBFC با رشد سالانه پیچیده 18.6٪ رشد کردند ، در حالی که ترازنامه بانک های تجاری برنامه ریزی شده با CAGR 10.7٪ رشد کرد.

بخش NBFC (از جمله HFC) در پایان 31 مارس 2020 ، دارایی معادل 51.47 لور کرور دارد.

“منحصر به فرد این بخش در تنوع ذاتی فعالیت های انجام شده توسط NBFC های مختلف نهفته است و بنابراین ، هیچ رویکرد نظارتی” برای همه “در رویکرد نظارتی برای NBFC ها وجود ندارد. شاید یک چارچوب نظارتی درجه بندی شده و درجه بندی شده ، متناسب با اهمیت سیستمی نهادهای مربوط راه پیش رو است. ”

با موافقت با این واقعیت که ساختار تنظیم نور به NBFC ها کمک می کند تا رشد کنند و به آخرین اتصال مایل برسند ، Rao بر لزوم ایجاد تعادل بین تنظیم دقیق تر NBFC ها و نیاز به تأمین انعطاف پذیری مورد نیاز تأکید کرد.

وی گفت: “این سنگ بنای اصلی ما باقی خواهد ماند در حالی که ما آینده مقررات مربوط به NBFC ها را تصور می کنیم.”