NBFC: مقررات ، حسابرسی برای UCB ها و NBFC ها با بانک ها برابر می شود: RBI

شرکتهای مالی غیربانکی (NBFC) در آخرین بررسی پولی با Shaktikanta Das ، رئیس بانک رزرو هند (RBI) ، توجه ویژه ای را به خود جلب کرده اند و تعهد بانک مرکزی را برای اطمینان از قوی و مقاوم بودن این نهادها اعلام کرده و در عین حال مقررات سختگیرانه تری را برای این بخش اعلام کرده اند. آینده نزدیک.

“ما می خواهیم بخش NBFC مقاوم باقی بماند. این بخش در پر کردن شکاف مایل آخر نقش مهمی دارد و از این رو ما همچنین تغییراتی مانند اجازه دادن به وام های مشترک با بانک ها را ایجاد کرده ایم. اطمینان از اینکه آنها قوی و قوی باقی می مانند برای RBI یک امتیاز است. خوب کار کن ، “داس گفت.

RBI چارچوب نظارتی مبتنی بر مقیاس را برای NBFC ها بسته به اندازه آنها پیشنهاد کرده است ، مقاله ای که برای نظرات عمومی تا 15 ژانویه ارائه می شود.

“در چند سال گذشته تحولات سریعی رخ داده است که منجر به افزایش قابل توجهی در اندازه و بهم پیوستگی بخش NBFC شده است. بنابراین ، نیاز به بررسی چارچوب نظارتی مطابق با تغییر مشخصات ریسک NBFC وجود دارد. این احساس کرد که یک رویه نظارتی مبتنی بر مقیاس مرتبط با ریسک سیستمیک NBFCs می تواند راهگشا باشد. تصمیم گرفته شده است قبل از نهایی کردن چارچوب نظارتی اصلاح شده ، با ذینفعان مشاوره انجام شود “، RBI اظهار داشت که بیانیه خود در مورد سیاست های توسعه و نظارتی است همراه با بررسی سیاست های پولی.

داس در گفتگوی سیاسی خود با فرماندار رسانه گفت كه RBI قصد دارد مدل حاكمیت و موقعیت سرمایه این بخش را تقویت كند.

“یک تفاوت بزرگ بین NBFC ها وجود دارد. اندازه دارایی ها از 25 کرور تا 50،000 کرور برای NBFC های بزرگ متغیر است. از این رو ما به یک مقررات مبتنی بر مقیاس نیاز داریم. ما اسناد را بارگذاری می کنیم ، نظرات عمومی را جویا می شویم و سپس براساس مشاوره تصمیم می گیریم ، “داس گفت.

همچنین در سندان تقویت سیستم های حسابرسی برای بانک های تعاونی شهری (UCB) و NBFC با سیستم حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک است. RBI همچنین قصد دارد رهنمودهای مربوط به تعیین حسابرسان قانونی و نظارت بر نظارت بر UCB ها و NBFC ها را هم تراز با بانک های تجاری هماهنگ کند.

“در حالی که حسابرسان قانونی خارجی خارج از سازوکارهای داخلی یک نهاد تحت نظارت باقی می مانند ، آنها با توجه به نقش حیاتی آنها اغلب به عنوان خط دفاعی چهارم شناخته می شوند … تصمیم گرفته شده است که دستورالعمل های تعیین ممیز قانونی برای بانک های تجاری را هماهنگ کند ، UCBs و NBFC. این دستورالعمل های جدید به نهادهای تحت نظارت (SE) امکان می دهد تا م auditسسات حسابرسی را براساس نیازهای خود به موقع ، شفاف و م appoثر منصوب کنند. انتظار می رود این کیفیت گزارشگری مالی SE را بهبود بخشد. رهنمودها در این زمینه RBI گفت:

RBI همچنین رهنمودهایی را در مورد توزیع سود توسط NBFC تدوین می کند. “به دسته های مختلف NBFC اجازه داده می شود که سود را طبق ماتریس پارامترها اعلام کنند ، با توجه به مجموعه ای از شرایط عمومی. به زودی برای بخشنامه های عمومی پیش نویس بخشنامه ای در این زمینه صادر می شود”

ممنوعیت اعلام سود سهام بانکهای تجاری که در ماه آوریل اعلام شد تا پایان مالی تمدید شد. NBFC هایی که تاکنون بخشی از جهت سود سهام RBI نبوده اند نیز تحت اختیار آن قرار می گیرند.

“با در نظر گرفتن اهمیت روزافزون NBFC ها در سیستم مالی و ارتباطات متقابل آنها با بخشهای مختلف ، تصمیم گرفته شده است که دستورالعملهایی در مورد توزیع سود توسط NBFC تدوین کند. به گروههای مختلف NBFC اجازه داده می شود سود را طبق ماتریس پارامترها اعلام کنند ، با توجه به مجموعه ای از شرایط عمومی. پیش نویس بخشنامه ای در این زمینه به زودی برای نظرات عمومی صادر می شود. ”