NBFCها بودجه خودروهای مستعمل را با رواج خودروهای برقی افزایش می دهند

شرکت های مالی غیربانکی (NBFC) در حال افزایش سرمایه گذاری برای خودروهای فرسوده هستند و آن را به عنوان یک محرک رشد طی دو تا سه سال آینده می بینند، به ویژه با توجه به خودروهای الکتریکی (EVs) که در بازار هند مورد توجه قرار می گیرند.

Mahindra Finance، Shriram Finance، Poonawalla Fincorp، Cholamandalam Finance و دیگران انتظار پذیرش گسترده تری در متروها برای خودروهای برقی مستعمل دارند. به گفته مدیران، ضریب نفوذ مالی در این بازار از 20 درصد در سال به حدود 35 درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

وام برای خودروهای دست دوم به طور سنتی دارای نرخ بهره بالاتری است. اما یکی از تغییرات کلیدی اخیر کاهش اختلاف نرخ بهره بین خودروهای دست دوم و جدید از 400 به 250 واحد پایه است.

عامل کلیدی دیگر در پشت حرکت رشد پایدار افزایش شفافیت بخشی است که در حال سازماندهی بیشتر است.

بازار کلی خودروهای دست دوم با رشد 7 درصدی در سال مالی 23 به 4.5 میلیون دستگاه رسید. تا سال مالی 26 به 7 میلیون وسیله نقلیه می رسد.

رامش ایر، نایب رئیس و مدیر عامل ماهیندرا فایننس، گفت: “تجارت خودروهای دست دوم بسیار سازماندهی شده است و خودروها دارای کیفیت، قیمت و ضمانت نامه هستند. این امر باعث می شود NBFCها از نظر کیفی در معرض خطر کمتری برای تامین مالی چنین خودروهایی باشند.” به طور متوسط ​​ماهیانه 15000 واحد را تامین مالی می کند. در ماه مارس از 20000 خودرو فراتر رفت.

روند قابل توجه افزایش سهم خودروهای برقی در بازار خودروهای دست دوم است.

این در حالی است که به نظر می رسد خودروهای الکتریکی با سرعت کمتری نسبت به خودروهای مشابه موتور احتراق داخلی (ICE) ارزش خود را از دست می دهند. یک خودروی برقی دو ساله با 70 تا 75 درصد قیمت خودروی جدید به فروش می‌رسد، در حالی که مدل ICE با سن مشابه حداقل 50 تا 60 درصد کاهش می‌یابد. یکی از مدیران یکی از سازندگان خودروهای برقی گفت از سوی دیگر، قیمت‌های بالاتر خودروهای الکتریکی جدید، مشتریانی را که می‌خواهند سبز شوند را متقاعد می‌کند تا خودروهای دست دوم را انتخاب کنند. پلت‌فرم‌های خودروهای دست دوم مانند اسپینی و سایرین بازار را سازمان‌دهی‌تر می‌کنند، به این معنی که عدم شفافیت کمتری در ارزیابی کیفیت و قیمت وجود دارد. Spinny همچنین شاهد افزایش در مجموعه خودروهای برقی استفاده شده است.

نیراج سینگ، مدیر عامل اسپینی، گفت: «رده کلی (خودروهای دست دوم) بسیار سریع در حال رشد است، با بازگشت سرمایه در بازار خودروهای دست دوم برای سرمایه گذاران در مقایسه با خودروهای جدید. افزایش گزینه های تامین مالی و کاهش نرخ بهره باعث رشد خودروهای دست دوم می شود.

شرکت خودروهای دست دوم First Choice Wheels موافقت کرد که با سازماندهی بیشتر بازار، استقبال از خودروهای دست دوم رو به افزایش است.