narcl: NARCL برای افزایش اکتساب دارایی های آسیب دیده در سال مالی 24

به گفته افراد آگاه، شرکت بازسازی دارایی ملی (NARCL) که توسط دولت تبلیغ می شود، در سال مالی جاری سرعت در دستیابی به دارایی های مضطرب را افزایش خواهد داد، حتی اگر هدف خود تحمیلی خرید وام به ارزش 50000 کرور روپیه در سال مالی 23 را از دست داد. توسعه.

NARCL که توسط بانک های دولتی حمایت می شود، در سال مالی گذشته 10,378 کرور روپیه وام های معوق از Jaypee Infratech، SSA International و Helios Photo Voltaic Ltd، حدود یک پنجم هدف، به دست آورد. هر سه وام با مبلغی معادل 3636 کرور به دست آمدند.

در سال مالی 24، بانک بد به احتمال زیاد 30,000 کرور روپیه از وام های مالی تجهیزات Srei و Srei Infrastructure Finance، مشروط به تایید مرجع قضاوت، دریافت خواهد کرد.

در حالی که وام دهندگان پیشنهاد 5555 روپیه آن را به عنوان متقاضی حل و فصل تایید کرده اند، این پیشنهاد در دادگاه ملی حقوق شرکت (NCLT) توسط مروج همنت کانوریا، که یک پیشنهاد متقابل ارائه کرده است، به چالش کشیده شده است.

سایر برنامه‌های خرید بلیت‌های بزرگ شامل ۶۰۰ کرور روپیه است که به وام‌دهندگان امن رولتا هند برای ادعای 7086 کرور رولی آن‌ها ارائه می‌شود.

این توسعه‌دهنده نرم‌افزار متمرکز نظامی پس از اینکه مدیریت آن سه بار در چهار سال گذشته از ورشکستگی فرار کرد، در دادگاه ورشکستگی پذیرفته شد.

NARCL ماه گذشته پیشنهاد خرید وام های Vidarbha Industries Power، یک شرکت گروه Anil Ambani را به مبلغ 1150 کرور داد، اگرچه وام دهندگان هنوز این پیشنهاد را تایید نکرده اند. وام دهندگان Vidarbha در سال گذشته پس از اینکه یک حکم تاریخی دادگاه عالی تصمیم دادگاه ملی حقوق شرکت ها را مبنی بر آغاز روند ورشکستگی لغو کرد، با بیان اینکه سایر عوامل منجر به نکول در نظر گرفته نشد، با شکست مواجه شدند.

خرید دیگری که در لیست قرار گرفته است، بدهی 619 کروری Dharani Sugars and Chemicals به مبلغ 222 کرور پس از یک حراج بی‌رقیب سوئیس در 17 مارس است.

ETD-18-10042023

رابطه ساختار دوگانه
به طور جداگانه، وام دهندگان به زودی یک حراجی در سوئیس برای فروش اوراق رنگین کمان بر اساس پیشنهاد لنگر 87 کرور روپیه NARCL برای وام های این شرکت برگزار می کنند.

دینش خارا، رئیس بانک دولتی هند (SBI) در اوایل سال 2022 به رسانه ها اطلاع داده بود که NARCL 15 حساب با وام 50000 کرور روپیه در طول سال مالی 22 به دست خواهد آورد. او در نشست مطبوعاتی در 28 ژانویه همان سال گفت که بانک ها 38 حساب را برای فروش به NARCL با بدهی 82845 کرور روپیه شناسایی کرده بودند. اما عملیات NARCL به دلیل عدم شفافیت در رابطه ساختار دوگانه بین NARCL و India Debt Resolution Co Ltd (IDRCL) به تعویق افتاد که منجر به مشکلات رهبری شد. به همین دلیل، NARCL هدف 50000 کروری خود را تا سال مالی 23 تمدید کرد، افراد ذکر شده در بالا گفتند. NARCL و IDRCL اکنون یک رابطه اصلی و نماینده دارند.

همه پیشنهادات NARCL دارای ساختار 15:85 هستند – 15٪ مبلغ پرداختی از قبل پرداخت می شود و 85٪ مابقی با بازپرداخت بدهی ها پرداخت می شود. دولت هرگونه کسری در بازیابی وعده داده شده را همانطور که در بودجه سال مالی 21 اعلام شده تضمین می کند.