Lakshmi Vilas Bank موضع خود را برای گروه Clix در مورد سپرده Religare روشن می کند

KOLKATA: بانک Lakshmi Vilas با “تمام اسناد” مربوط به مسئولیت احتمالی مربوط به سپرده های Religare Finvest ، ابزارهایی که بانک در برابر وام های پرداخت نشده به شرکت های خصوصی مروجین قبلی Religare ، Malvinder و Shivinder Singh ارائه داده است ، به گروه Clix مراجعه کرده است. .

Clix می خواست Lakshi Vilas پیش از ادغام پیشنهادی ، پیش بینی های كامل را درمورد بدهی بالغ بر 794 کرور روپیه انجام دهد. این بانک 200 کرور روپیه پیش بینی می کند که در محاسبات سطح I / tier II لحاظ نمی شود. از این رو ، Clix خواستار آن بود تا تعادل 594 کروری را فراهم کند.

“ما تمام اسناد توجیهی موضع خود را در مورد اینکه چرا تهیه کامل نیاز نیست ، ارائه داده ایم. ما صاحب حق پول هستیم ، “یک مقام ارشد بانک به ET گفت. این بانک نظر حقوقی را در این باره اتخاذ کرده و معتقد است این اعتبار قانونی و قابل استناد است و نیازی به مقررات بعدی نیست.

این بانک روز شنبه بیانیه ای صادر كرد و گفت كه احتیاط كافی جزئی توسط Clix Group درخواست شده است ، كه هفته گذشته انجام شد.

جالب است که ببینیم آیا ارائه نامه بانک رضایت Clix Capital را دارد که توسط Pramod Bhasin هدایت می شود. باسین در حال حاضر در خارج از کشور است.

“ما با گروه Clix پیشرفت چشمگیری در زمینه ادغام پیشنهادی Clix Capital Service Pvt Ltd و Clix Finance India Pvt Ltd در بانک پیدا کرده ایم … اکنون ، طرفین مربوطه در حال انجام یک چارچوب قابل قبول و قابل قبول هستند.” گفت شنبه.

طی سالهای 18-2017 ، بانک خصوصی نسل قدیم وامهایی را به 794 کرور که به RHC Holding Pvt Ltd و Ranchem Pvt Ltd – که توسط برادران سینگ تبلیغ شده است) – در برابر سپرده های Religare Finvest تنظیم کرده است. Religare با این تعدیل مخالفت کرده است.

بانک ذخیره هند به این بانک توصیه کرده است که برای تأمین خسارات احتمالی “مطالبه علیه بانک که به عنوان بدهی شناخته نمی شود” ، احتیاطاتی را رعایت کند. در صورت قضاوت نامطلوب ، بانک نیاز به ارائه 594 کرور اضافی دارد.

در چنین شرایطی ، نسبت کفایت سرمایه بانک 4.60 درصد از منفی 2.85 درصد در پایان ماه سپتامبر ، 4.60 درصد کاهش می یافت. سرمایه ردیف اول آن منفی 4.85٪ در پایان سپتامبر در برابر حداقل نیاز 8.875٪ بود.

اگر ادغام پیشنهادی سرویس های سرمایه Clix و Clix Finance India با بانک انجام شود ، موضوع سرمایه مطرح می شود.

وام دهنده خصوصی نسل قدیمی خسارت خالص 397 کرور روپیه را برای سه ماهه سپتامبر گزارش کرد ، در مقایسه با خالص ضرر خالص 357 کروری در دوره قبل. ضرر عملیاتی آن در برابر سه ماهه مشابه سال گذشته به 5.7 کرور در مقابل 40 کرور روبرو شد.

RBI در سپتامبر سال گذشته وام دهنده را تحت چارچوب اقدام اصلاحی سریع خود قرار داد ، وام های بیشتر به شرکت ها را محدود کرد و آن را به سمت تحریک سرمایه ، کاهش دارایی های غیرفعال و بهبود نسبت پوشش تأمین به 70٪ هدایت کرد. طی 12 ماه گذشته به طور مداوم در پایه سپرده بانک و افزایش نسبت NPA کاهش یافته است.