Jio: Rio’s Jio Platforms 33،737 کرور روپیه از Google دریافت می کند

NEW DELHI: Reliance Industries Limited (RIL) گفت که شرکت تابعه Jio Platforms 33،737 کرور روپیه از گوگل دریافت کرده است. این معامله بزرگترین سرمایه گذاری غول اینترنتی در یک شرکت هندی است.

این معامله پس از آن صورت می گیرد که کمیسیون رقابت هند (CCI) تصویب کرد Google 7.73 درصد از سهام Jio Platforms را تصاحب کند.

این تصویب نامه همچنین راهی را برای غول اینترنت برای توسعه مشترک تلفن های هوشمند اندرویدی سطح ابتدایی روشن کرده است.

RIL به BSE اطلاع داد: “بدینوسیله به شما اعلام می کنیم که ، پس از دریافت کلیه تأییدیه های لازم ، Jio Platforms Limited ، یک شرکت تابعه از شرکت ، امروز مبلغ اشتراک 33،737 کرور روپیه از Google International LLC (یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Google LLC) دریافت کرده است”. روز سه شنبه

Jio Platforms Limited سهام ویژه خود را به Google International LLC اختصاص داده است که متعاقب آن Google International LLC 7.73٪ از سهام سهام کاملاً رقیق شده Jio Platforms Limited را طبق بیانیه رسمی در اختیار دارد.

سهام RIL در 1،953.05 روپیه 0.072 درصد بالاتر معامله شد.

با این کار ، Jio Platforms به زودی کلیه وجوه را از 13 سرمایه گذار خود که با هم 1،52،056 کرور روپیه برای سهام تجمعی 32.96٪ تزریق کرده اند ، دریافت می کند. تاکنون جیو 1،18،319 کرور از سایر سرمایه گذاران از جمله -Facebook ، Silver Lake ، Vista Equity Partners ، General Atlantic ، KKR ، Mubadala ، ADIA ، TPG ، L Catterton ، صندوق سرمایه گذاری عمومی ، سرمایه اینتل و Qualcomm Ventures دریافت کرده است.

معامله اصلی رقیب گوگل ، فیس بوک با جیو در ماه آوریل اعلام شد و گره CCI در ژوئن آمد.

Jio Platform دارایی های دیجیتال RIL ، از جمله اتصال باند پهن ، رایانش ابری و لبه ، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و هوش مصنوعی را در خود جای داده است.