jio fiber: سرمایه گذاری ADIA ، PIF 1 میلیارد دلار برای دارایی های الیاف Jio که احتمالاً امروز انجام می شود

بمبئی: با پایان دادن به تقریباً یک سال مذاکرات ، به گفته مردم آگاهی از این توسعه ، شرکت Reliance Industries سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری از سوی سازمان سرمایه گذاری ابوظبی و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) در شبکه فیبر جیو را اعلام خواهد کرد.

این اطلاعیه قرار است بخشی از اعلامیه سه ماهه نتایج جمعه باشد.

دو صندوق ثروت حاکم از خلیج فارس هر کدام حدود 512 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهند کرد تا در کل 51٪ در سرمایه گذاری زیرساخت اعتماد (InvIT) – دیجیتال فیبر زیرساخت اعتماد (DFIT) – تشکیل شده توسط Reliance Industries Ltd. 49٪ باقی مانده توسط نهادهای مختلف Reliance که حدود یک میلیارد دلار نیز سرمایه گذاری می کنند ، در اختیار داشته باشد. از این تعداد ، Reliance Industrial Investments and Holdings Ltd. (RIIHL) 300 میلیون دلار به عنوان حامی اعتماد سرمایه گذاری می کند. 650-675 میلیون دلار دیگر توسط نهادهای مختلف دفاتر خانواده Reliance و Ambani مستقر خواهد شد.

فیبر دیجیتال جیو دارای شبکه کابل فیبر نوری پان-هند با حدود 17.37 میلیون جفت فیبر در هر کیلومتر (FPKM) از 31 مارس 2020 است و اداره می کند. در پایان سال مالی قرار است 21 میلیون FPKM باشد.

دقیقاً مانند دیگر اعتماد برج جیو ، این قرارداد 30 ساله با خرید و فروش با Reliance و سرمایه گذاران خواهد بود. انتظار می رود سرمایه گذاران حداقل نرخ بازده داخلی 12 درصدی سرمایه سهام خود را با یک افزایش نسبت به فروش غیر اسیر ، به دست آورند ، افرادی که در بالا ذکر شدند. در حالی که انتظار می رود حدود 58٪ از ظرفیت فیبر توسط Jio به تنهایی برای مشترکان خود استفاده شود ، بقیه موارد طبق توافقنامه برای کاربران شخص ثالث خواهد بود.

طبق اسنادی که در هیئت مدیره بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) ثبت شده است. DFIT قصد دارد با صدور 1.47 میلیارد واحد با قیمت 100 روپیه از سرمایه گذاران خصوصی از طریق جایگاه خصوصی ، 14،700 کرور روپیه جمع کند. در کل ، RIL با پول درآوردن دارایی های شبکه فیبر نوری خود که در Jio Digital Fiber Private Ltd. واقع شده است ، به دنبال جمع آوری 39700 کرور روپیه است.

ET در نسخه 21 اوت خود اولین گزارشی بود که PIF پس از وقفه مجدد ADIA با Reliance در مذاکرات شرکت کرده است. در تاریخ 3 اکتبر ، ET همچنین گزارش داد که تصمیم 1 میلیارد دلاری سرمایه گذاری تأیید شده است و همچنین DFIT 25000 کرور اضافی از طریق وام از بانک های محلی ، از جمله بانک دولتی هند ، بانک HDFC ، اتحادیه بانک هند و بانک ICICI افزایش می دهد. ، گفت: مردم آگاه از تحولات.

ایمیل به Reliance ، ADIA ، PIF بلافاصله پاسخی نداد. و ، ADIA از اظهار نظر خودداری کرد.

طبق همان پرونده سبی ، سرانجام DFIT کل 39706 کرور روپیه را به فیبر دیجیتال جیو قرض می دهد که از آن برای بازپرداخت بدهی از جمله اعتبار تأمین کنندگان استفاده خواهد کرد. واحد فیبر نوری ، که قبلاً بخشی از بازوی مخابراتی RIL بود ، Reliance Jio Infcomm ، 87296.3 کرور بدهی با احتساب اعتبار تأمین کنندگان دارد.

پس از تقریباً یک سال ، Reliance کلیه مصوبات نظارتی را برای فروش برج Jio tower InvIT خود به بروکفیلد و سایر سرمایه گذاران مشترک به قیمت 25215 کرور (حدود 4 میلیارد دلار) دریافت کرد. این تلاش های او برای باز کردن قفل ارزش در دارایی های الیاف آن بود ، بخشی از یک سری اقدامات ابتکاری ایجاد درآمد برای دارایی فیبر برای جبران بدهی بود. RIL دارایی های برج و الیاف خود را به دو وسیله نقلیه مخصوص (SPV) متعلق به دو دعوت نامه ثبت شده توسط Sebi یا اعتبارات سرمایه گذاری زیرساختی منتقل کرده بود.

ADIA و PIF هم پیش از این به عنوان بخشی از برنامه های جمع آوری کمکهای مالی 2.2 میلیارد دلار در Jio Platform سرمایه گذاری کرده اند. آنها بعداً در Reliance Retail سرمایه گذاری کردند.

انتظار می رفت GIC سنگاپور به کنسرسیوم بپیوندد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. جالب توجه است که PIF قرار بود به همراه صندوق بازنشستگی کانادایی BCIMC و GIC سنگاپور بخشی از کنسرسیوم سرمایه گذاران در برج InvIT نیز باشد.

حتی بحث فیبر در اواخر سال گذشته به دلیل اختلاف در شرایط تجاری و عملیاتی بین RIL و یک کنسرسیوم GIA سنگاپور و AD Squared Capital ، صندوق متمرکز بر زیرساخت ، به رهبری ADIA متوقف شد.

نفوذ باند پهن ثابت کمتر از 20٪ است در حالی که خطوط سیم 7٪ در هند است. جیو بزرگترین شبکه فیبر را در کشور ایجاد کرده است و هدف آن بهره گیری از بازار باند پهن است که انتظار می رود از نظر مشترکان دو یا پنج برابر رشد کند.