Jio: Airtel بهتر از Jio است تا کاربران تلفن های Voda Idea را خالص کند: تحلیلگران

کلکته: تحلیلگران گفتند که Bharti Airtel بهتر از Reliance Jio برای گرفتن کاربران تلفن Vodafone Idea (Vi) – که تقریبا 56 درصد از 271 میلیون پایگاه کاربر تلفن را تشکیل می دهد – و سهم درآمد خود را در ماه های آینده افزایش می دهد.

این ، آنها گفتند ، این بدان دلیل است که کاربران تلفن Vi برای جابجایی به Airtel مجبور نیستند پول اضافی را در گوشی 4G بسوزانند ، که برای مهاجرت به یک شبکه فقط 4G مانند Jio باید هزینه کنند.

گلدمن ساکس در گزارشی گفت: “Vi در بخش تلفن های خاص مشتریان خود را از دست داده است و Airtel بهتر از Jio است تا سهم بازار افزایشی را بدست آورد زیرا مشتریان 2G Vi می توانند بدون سرمایه گذاری اضافی به بهارتی مهاجرت کنند.”

پایگاه کاربران Vi در میان نگرانی های مداوم پیرامون کیفیت شبکه و پوشش دهی به شبکه ، Jio و Airtel ، تقریباً 34 درصد سقوط کرده است – از حدود 408 میلیون نفر در زمان ادغام در آگوست 2018.

11آژانس ها

تحلیلگران گفتند که به احتمال زیاد کند شدن اضافه های کاربر در سه ماهه سپتامبر ، Reliance Jio را از افزایش تعرفه ها منصرف می کند. در چنین سناریویی ، آنها زیان بیشتر مشتری و تسریع احتمالی فرسایش سهم بازار Vi را به نفع Airtel و Jio پیش بینی می کنند. جیو 7.3 میلیون کاربر خالص اضافه کرده است – در مقایسه با Airtel نزدیک به 14 میلیون کاربر – که تلفن همراه به تأثیر Covid-19 در چرخه های شارژ مجدد جمعیت مهاجر نسبت می دهد.

آژانس رتبه بندی فیچ تخمین می زند که هر دو ایرتل و جیو با هزینه زیان ده وی ، سهم درآمدی کسب می کنند و به طور مشترک 80 درصد از بازار مخابرات را از حدود 70 درصد در حال حاضر کنترل می کنند. “Vi می تواند در یک سال آینده 50 تا 70 میلیون مشترک از دست بدهد”.

برای اطمینان ، دویچه بانک گفت که علی رغم از دست دادن مشتری مشتریان ، “به نظر می رسد روند رو به کندی است” ، افزود که این شرکت (بخوانید: Vi) همچنین پیشنهاد کرد که چنین خسارتهایی در ماههای اخیر به طور عمده ناشی شده است. کاربر ناخالص اضافه كرد ، گفته شد ، این مشكل پس از آن بود كه Vi در دو سال گذشته در حالیكه اقدام به یكپارچه سازی شبكه كرد ، تبلیغات تجاری را متوقف كرد و با صدمه زدن به Covid19 ، اوضاع بدتر شد.

بانک آلمانی اضافه کرد که تنظیم کننده بخش ، تحت ریاست جدید PD Vaghela ، “در حال گوش دادن به همه اپراتورها است و به نظر می رسد که برای اطمینان از باقی ماندن سه اپراتور خصوصی در بازار وظیفه دارد ، که باعث دلگرمی می شود”.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند Vi از اوایل دیوالی تعرفه ها را افزایش دهد ، و گفتند كه تلفن همراه باید ترازنامه ضعیف خود را پیش ببرد و همچنین از آنجا كه Jio و Airtel با توجه به موقعیت رقابتی بهتر ، این كار را نمی كنند. دیگران به زودی افزایش قابل توجه تعرفه را مشاهده نمی کنند.

IIFL اوراق بهادار در یادداشتی گفت: “2Q سالم و بدون افزایش قیمت برای Bharti به این معنی است که Vi تنها در آبهای شکننده است.” این گفته ، ممکن است مناسب رهبران بازار باشد و با احتمال زیاد زوج Jio-Google به زودی یک گوشی هوشمند ارزان قیمت راه اندازی می کنند ، افزایش تعرفه ها تا 12 ماه دیگر بعید به نظر می رسد.

اگرچه گلدمن ساکس بر ضرورت افزایش قیمت تأکید کرد و گفت ، بدون این که رشد متوالی درآمد برای بهارتی و جیو تقریباً در رقم های پایین رقم خواهد خورد.