jio: ‘جیو، رشد درآمد ایرتل در ماه مارس ادامه دارد، وی به عقب خواهد افتاد’

jio: ‘جیو، رشد درآمد ایرتل در ماه مارس ادامه دارد، وی به عقب خواهد افتاد’

Reliance Jio و Bharti Airtel احتمالاً رشد متوالی درآمد تلفن همراه را در سه ماهه چهارم سال مالی 23 گزارش خواهند کرد که به کمک سطوح بالاتر مصرف داده و اضافه شدن کاربران 4G کمک می‌کند، در حالی که Vodafone Idea (Vi) قرار است گزارش سقوط را گزارش دهد که به دلیل ادامه روند سنگین آن به گفته تحلیلگران، ضرر مشتری.

با این حال، آنها انتظار دارند که Jio مشترکین بیشتری نسبت به Airtel اضافه کند، زیرا دومی احتمالاً پس از افزایش شدید نرخ‌های پیش‌پرداخت پایه در هر 22 حلقه در سه ماهه چهارم، شاهد کاهشی در بخش کاربران کم‌ارزش خواهد بود.

ICICI Securities تخمین می زند که Jio Platforms (JPL) و Airtel به ترتیب 1.6% و 0.9% رشد متوالی و Vi افت 1% در سه ماهه درآمدهای موبایل هند در دوره ژانویه تا مارس را گزارش کنند.

JPL، بازوی کاملاً تحت مالکیت Reliance Industries (RIL)، کسب و کار مخابراتی گروه متعلق به Mukesh Ambani، Jio، و سایر دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دیجیتالی را در خود جای داده است، هرچند که بخش عمده‌ای از شماره‌های JPL را تشکیل می‌دهد.

BofA Securities گفت: “Jio و Bharti احتمالاً سهم بازار را در Q4FY23 از Vi به دست خواهند آورد که تلاش می کند بدون کمک های دولتی ادامه یابد… Jio (به سرمایه گذاری های تهاجمی در 5G ادامه داده است و حتی Bharti هم سرمایه گذاری را افزایش داده است.” .

Airtel و Jio در بخش 5G، بیش از 500 شهر و شهرک را تحت پوشش قرار داده اند. Vi هنوز جدول زمانی راه اندازی را اعلام نکرده است.

ICICI Securities گفت: سود سه ماهه چهارم JPL پس از کسر مالیات به دلیل استهلاک و هزینه استهلاک بالاتر، انتظار می رود که به دلیل استهلاک و هزینه استهلاک بیشتر، یکنواخت در 4877 کرور روپیه باشد. این خانه انتظار دارد که Bharti Airtel به نوبه خود از برج JV خود، Indus Towers سود بیشتری کسب کند و تخمین می زند که سود خالص آن تقریباً 60 درصد به طور متوالی به 2531.7 کرور در سه ماهه مارس جهش کند. هرچند I-Sec، Vi’s مارس تخمین می زند. زیان خالص سه ماهه به تقریباً 8037 کرور روپیه در میان تداوم زیان مشتریان افزایش می یابد.

تحلیلگران انتظار دارند که ایرتل میانگین درآمد هر کاربر (ARPU) را در سه ماهه مارس رشد یکسانی را به 193 روپیه گزارش دهد که دلیل آن تاثیر دو ماهه افزایش برنامه های پیش پرداخت پایه در سطح ملی همراه با روزهای تقویم کمتر در دوره ژانویه تا مارس است.

تخمین زده می‌شود که ARPU جیو نیز به‌طور متوالی 0.5 درصد افزایش یابد و به 179 روپیه برسد، که عمدتاً ناشی از رشد پایگاه کاربر پهنای باند ثابت و تجارت سازمانی است. ARPU Vi’s در سه ماهه چهارم، به نوبه خود، تخمین زده می شود که 1٪ در سه ماهه افزایش یابد و به 136 روپیه برسد، که تا حدی با کمک تخمینی 1.5 میلیون اضافه شدن به پایگاه کاربر پهنای باند تلفن همراه آن کمک کرده است.

Motilal Oswal تخمین می زند که Jio و Airtel به ترتیب 4 میلیون و 7 میلیون مشتری در Q4FY23 اضافه کرده اند که عمدتاً به قیمت زیان ده Vi است که انتظار می رود 3 میلیون مشتری دیگر را از دست بدهد که دلیل آن ناتوانی مداوم آن در رقابت با رقبای قوی تر از نظر مالی است.

با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که هر سه شرکت مخابراتی افزایش متوالی میانگین مصرف داده تلفن همراه (AMDU) را به ازای هر مشتری در سه ماهه مارس گزارش کنند که با کمک کاربران تلفن همراه به دستگاه های هوشمند ارتقا یافته است.

JM Financial تخمین می زند که AMDU های Airtel، Jio و Vi به ازای هر مشتری به ترتیب با 1.5٪، 0.5٪ و 1.5٪ افزایش می یابد و به ترتیب در این دوره به 20.6 گیگابایت، 22.5 گیگابایت و 15.3 گیگابایت می رسد.