irdai: بررسی های مالیاتی علیه بیمه گذاران ممکن است علیرغم هنجارهای کمیسیون جدید IRDAI ادامه یابد

به گفته منابع آگاه، علیرغم اعلام قوانین جدید توسط رگولاتور این بخش، تحقیقات توسط مقامات مالیات بر درآمد و مالیات کالا و خدمات علیه 30 شرکت بیمه در مورد معاملات بیش از 60000 کرور ادامه خواهد داشت.

برخی از شرکت‌های تحت بررسی شامل HDFC Ergo، ICICI Lombard، و Aditya Birla Sun Life هستند.

در حالی که مقام GST آنها را برای اعتبار مالیات ورودی جعلی بررسی می کند، اداره مالیات آنها را به دلیل فرار مالیاتی با نقض هنجارهای تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI) بررسی می کند. منابع می گویند که هر دو بخش در حال بررسی تراکنش های بیش از 60000 کرور روپیه با فرار GST هستند که گمان می رود بیش از 5500 روپیه باشد.

ایمیل‌های ارسال شده به شرکت‌ها تا زمان انتشار روز دوشنبه پاسخی دریافت نکردند. مقررات جدید اعلام شده توسط IRDAI در مورد پرداخت کمیسیون به نمایندگان بیمه و هزینه های مدیریت (EoM) به بیمه گذاران انعطاف بیشتری در مدیریت هزینه های خود می دهد. این قوانین از 1 آوریل به اجرا در آمدند. کارشناسان حقوقی و مقامات مالیاتی گفتند از آنجایی که این تغییرات دارای اثر ماسبق نیستند، مقررات جدید بر پرونده های جاری تأثیری نخواهد گذاشت. تحقیقات در حال انجام، که بیمه‌گران عمر و غیرزندگی را پوشش می‌دهد، بر سر شرکت‌های بیمه است که گفته می‌شود از آنچه مقامات مالیاتی به عنوان «شرکت‌های پوسته» توصیف می‌کنند برای پرداخت کمیسیون‌های بالا به نمایندگان استفاده می‌کنند و ظاهراً این پرداخت‌ها را به‌عنوان هزینه‌های بازاریابی یا تبلیغاتی برای کاهش هزینه‌ها در نظر می‌گیرند. خروجی مالیات به گفته یکی از مقامات ارشد این تحقیقات، هنجار پورسانت در صنعت 15 درصد است، اما برخی از بیمه‌گران بسیار بیشتر پرداخت می‌کنند، که حدود 15 درصد آن از طریق کانال‌های قانونی و بقیه از طریق شرکت‌های پوسته، آنها را به عنوان بازاریابی نشان می‌دهد. او گفت: یا هزینه های تبلیغاتی. یکی دیگر از افراد آگاه به توسعه، گفت: مسئولیتی که این شرکت ها با آن مواجه هستند، از جمله بازپرداخت اعتبار مالیات ورودی، جریمه و سود در خود پرونده GST، حدود 5000 کرور روپیه خواهد بود.

با وجود هنجارهای کمیسیون جدید IRDAI ممکن است تحقیقات مالیاتی علیه بیمه گذاران ادامه یابد

در طول بررسی، هر دو بخش IT و GST این موضوع را با تنظیم کننده بیمه در میان گذاشتند. با این حال، مدیران صنعت بیمه گفتند که مقامات مالیاتی به اشتباه هزینه‌های بازاریابی و فروش را به عنوان کمیسیون تعبیر کرده‌اند. بر اساس مقررات جدید IRDAI، بیمه‌گران عمومی می‌توانند تا 30 درصد از حق بیمه ناخالص را برای هزینه‌های مدیریت استفاده کنند. برای بیمه‌های درمانی مستقل، این میزان می‌تواند تا 35 درصد افزایش یابد.

تنظیم کننده همچنین هزینه های اضافی مربوط به راه اندازی شعب در خارج از کشور و در مرکز خدمات مالی بین المللی-GIFT City و سایر موارد را مجاز کرده است.

در مورد بیمه‌گران عمر، سقف هزینه‌های مدیریت به دسته‌بندی محصولات مرتبط است.