IRDAI از بیمه های زندگی تقاضای تسریع مطالبات در مناطق سیل زده را درخواست می کند

IRDAI روز چهارشنبه از شرکت های بیمه عمر خواست که برای تسویه سریع مطالبات در مناطق آسیب دیده از سیل در آندرا پرادش ، تلانگانا ، ماهاراشترا و کارناتاکا اقدام فوری انجام دهند. در بخشنامه ای آمده است ، در نتیجه ویرانی های اخیر ناشی از بارندگی شدید و جاری شدن سیل ، گزارش هایی مبنی بر از دست دادن جان انسانها و وسایل در مناطق آسیب دیده آندرا پرادش ، تلانگانا ، ماهاراشترا و کارناتاکا گزارش شده است.

به منظور گسترش هرگونه تسهیلات احتمالی برای تسویه سریع و به موقع مطالبات بیمه عمر ، از بیمه گران خواسته است که یک مقام ارشد را برای ایفای نقش یک افسر گره در ایالت معرفی کنند. این افسر برای تسهیل شناسایی مشمولان بیمه در میان متوفیان ناشی از سیل با دولت دولت ارتباط برقرار می کند.

سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI) همچنین گفت که افسر گره باید سریعاً با دبیر ارشد یا افسر مربوطه ایالت تماس گرفته و پس از آن در تماس منظم باشد.

در بخشنامه بیمه گذاران بیمه عمر آمده است: “اقدامات فوری را شروع کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام مطالبات گزارش شده ثبت شده و مطالبات واجد شرایط با سرعت تسویه می شود.”

با توجه به ادعاهای مربوط به خسارات جانی که در دریافت گواهینامه مرگ به دلیل عدم بهبودی جسد دچار مشکل شده است ، از بیمه گران خواسته شده است تا روند دنبال شده در مورد سیل چنای در سال 2015 را در نظر بگیرند.

تنظیم کننده گفت: “یک فرایند / روش کاملاً ساده و ساده شامل آرامش در شرایط معمول در هر کجا که امکان پذیر باشد ، برای تسریع در تسویه حساب است.”

IRDAI همچنین از بیمه گران زندگی خواسته است تا ضمن تشویق به ادعا و روش ثبت کلیه اسناد مربوطه در پی COVID-19 ، بیمه گران / مدعیان خود را برای اتخاذ حالتهای الکترونیکی در صورت امکان برای مکاتبه تشویق و تشویق کنند.