IndoStar Capital برای خروج از تجارت وام شرکت ها تا مارس 2022

بمبئی: R Sridhar معاون اجرایی و مدیر اجرایی آن گفت: مدیر دارایی جایگزین بروكفیلد و سهامدار خصوصی Everstone كه موجب ترویج شركت مالی غیر بانكی IndoStar Capital Finance شده است تا مارس 2022 به دنبال خروج كامل از تجارت وام های شرکتی است. این شرکت طی دو سال گذشته کتاب شرکت های خود را کاهش داده و نمونه کارها را نزدیک به 3500 کرور کاهش داده است.

“از حجم نمونه کارها 6000 کرور روپیه در سال 2018 ، کتاب شرکتها از تاریخ به 2500 کرور کاهش یافته است که حدود 60 درصد کاهش دارد (ما 3500 کرور روپیه جمع آوری کردیم). تا مارس 2022 ، عمده فروشی و کتاب شركت صفر خواهد شد. ”

وی گفت: این شرکت به تمرکز و گسترش بخش خرده فروشی خود ادامه خواهد داد.

در حال حاضر ، بخش خرده فروشی 73 درصد به کل دفترچه شرکت کمک می کند ، در حالی که مانده 27 درصد از بخش شرکت است.

در تجارت خرده فروشی ، این شرکت بر امور مالی وسایل نقلیه ، شرکتهای کوچک و متوسط ​​(SME) و امور مالی مسکن ارزان قیمت تمرکز دارد.

Sridhar گفت ، در مارس سال 2020 ، آن تأمین تسریع کرد و رکودهای تهاجمی را در شرکت های تجاری و همچنین مشاغل مالی خرده فروشی انجام داد تا ترازنامه خود را برای هرگونه خسارت اعتباری احتمالی که ممکن است طی چند ماه آینده اتفاق بیفتد ، محاصره کند.

وی گفت: “رویکرد محافظه کارانه موضع IndoStar را تقویت کرده و آن را در موقعیت ایده آل برای استفاده از فرصت های رشد آینده قرار می دهد. ما اکنون برای ایجاد تجارت خرده فروشی خود طی سه تا پنج سال آینده به آینده چشم دوخته ایم.”

وی افزود: نسبت پوشش تأمین 97 درصد برای مقابله با تأثیر همه گیری به دست آمد.

در ماه سپتامبر ، کارایی جمع آوری شرکت به 93 درصد بهبود یافت و در ماه اکتبر 100 درصد رسید.

وی گفت: “ما پرداخت ها را از نوامبر سال 2020 آغاز كرده ایم. ما به تدریج در حال افزایش بودجه هستیم تا از آوریل 2021 تجارت خرده فروشی خود را به صورت بسیار مقیاس پذیر بسازیم.”

با افزایش اقتصاد روستایی ، وام دهنده همچنین محصولات خود را در بخش وسایل نقلیه تجاری گسترش می دهد. وی گفت: این پروژه در حال تأمین مالی وسایل نقلیه مسافری ، تجهیزات ساختمانی و مزرعه است.

در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 2020 ، سود تلفیقی IndoStar Capital پس از کاهش مالیات 36 درصد به 32 کرور از 49.4 کرور در دوره مشابه سال قبل.

دارایی های ناخالص ناخالص آن (NPA) از 3.8 درصد به 2.9 درصد بهبود یافت ، در حالی که NPA های خالص 2.1 درصد در مقایسه با 3 درصد در سه ماهه سپتامبر مالی قبلی بود.