icra: افزایش مشارکت خصوصی در امور بانکی صورتحساب مالی را کاهش می دهد: ICRA

بمبئی: شرکت رتبه بندی ICRA روز پنجشنبه گفت که پیشنهادات گروه کار داخلی بانک رزرو هند (IWG) برای افزایش مشارکت در بخش بانکی ، بازیکنان خصوصی را به خوبی جلب می کند ، اعتماد بیش از حد به بانک های بخش دولتی را کاهش می دهد و لایحه مالی دولت را کاهش می دهد.

“افزایش مشارکت خصوصی در بخش بانکی با توجه به این واقعیت که ادامه وابستگی فقط به بانک های بخش دولتی می تواند لایحه مالی را افزایش دهد ، یک نیاز فوری است. همچنین تکیه بر PSB برای گسترش اعتبار می تواند منجر به تزریق سرمایه قابل توجهی در بانک های دولتی توسط دولت هند شود ، که خود محدودیت منابع را دارد. “آنیل گوپتا ، معاون رئیس جمهور ، ICRA گفت.

گروه داخلی RBI برای بررسی دستورالعملهای فعلی مربوط به مالکیت و ساختار شرکتی بخشهای خصوصی هند پیشنهاد کرده است که محدودیت در اختیار مروجین به 26٪ از سطح فعلی 15٪ افزایش یابد.

همچنین با در نظر گرفتن NBFC های بزرگ مدیریتی دارای اندازه دارایی بیش از 50،000 کرور برای تبدیل به بانک و ایجاد هماهنگی و یکنواختی در دستورالعمل های مختلف صدور مجوز برای مجوزهای بانک صادر شده در دوره صدور مجوزهای قبلی ، همچنین اجازه داده شده است خانه های بزرگ شرکتی به عنوان مروج بانک. RBI در حال حاضر نظرات خود را در مورد این گزارش تا 12 ژانویه 2021 دعوت کرده و پس از آن ممکن است دستورالعمل های نهایی را صادر کند.

طبق ICRA ، یک مبلغ 26٪ تبلیغاتی بالاتر می تواند برای مروجین NBFC های بزرگ تبدیل به بانک جذاب باشد. علی رغم وجود دستورالعمل های مجوز on-tap برای یک بانک تجارت جهانی از اوت 2016 ، چالش در ایجاد یک پایگاه سپرده کم هزینه و نیاز به کاهش ارزش پروموتر تا 15٪ با تبدیل شدن به یک بانک بازدارنده بوده است.

“اعطای واقعی مجوزها احتمالاً پس از افزایش قابل توجه RBI در چارچوب نظارتی برای جلوگیری از اعطای وام به اشخاص متصل گروه سازمانی اتفاق می افتد. این با توجه به این واقعیت که اقدامات اخیر برخی از بانک ها و NBFC ، وام دادن به احزاب متصل به عنوان یکی از دلایل اصلی شکست آنها ظاهر شده است. ”

اگرچه شرکت ها طبق مقررات موجود واجد شرایط مجوزهای بانکی هستند ، با این حال ، RBI در رژیم صدور مجوز قبلی در سال 2013 مجوز بانکی را به هیچ یک از شرکت های بزرگ اعطا نکرده است ، که می تواند بازدارنده ای برای برنامه های جدید توسط گروه های شرکتی باشد.

حاکمیت شرکتی برای بسیاری از شرکت ها تکامل یافته و از بازار خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این ، هیچ تقدم شکست NBFC های مورد حمایت شرکت ها در گذشته وجود ندارد ، که از استدلال اعطای مجوز بانکی به شرکت ها پشتیبانی می کند.