hdfc bank: تعلیق ابتکارات دیجیتالی جدید ، کارتهای اعتباری منفی برای بانک HDFC: مودی

بمبئی: دستورالعمل های بانک رزرو هند (RBI) در مورد بانک HDFC به دلیل قطع چندین باره در بانکداری اینترنتی ، بانکداری تلفن همراه و خدمات پرداخت در دو سال گذشته اعتبار منفی برای بانک است و باعث به وجود آمدن ابتکارات دیجیتالی جدید و آژانس رتبه بندی اعتبار جهانی مودی در گزارشی گفت ، احتمالاً می تواند هزینه هایی را افزایش دهد که سودآوری بانک را تحت فشار قرار دهد.

“این اقدام RBI باعث به تأخیر انداختن طرح HDFC بانک دیجیتال 2.0 می شود که تحت آن بانک قصد دارد همه معاملات دیجیتالی مشتریان از جمله پرداخت ، پس انداز ، سرمایه گذاری ، خرید ، تجارت ، بیمه و خدمات مشاوره ای را در یک پلت فرم ادغام کند. پتانسیل افزایش هزینه ها برای بهبود زیرساخت های دیجیتال بانک ، که باعث سودآوری آن می شود ، “مودی گفت.

در تاریخ 3 دسامبر ، RBI از این بانک درخواست کرد که با ابتکار دیجیتال 2.0 خود به طور موقت همه راه اندازی ها را متوقف کرده و تأمین مشتری های کارت اعتباری جدید را متوقف کند. پاسخ این تنظیم کننده پس از آن بود که این بانک طی دو سال گذشته چندین قطعی در خدمات بانکی اینترنتی ، بانکداری سیار و خدمات پرداخت داشته است.

بانک HDFC مطابق با رتبه حاکمیت هند در Baa3 Negative رتبه بندی می شود. مودی گفت که عملکرد تنظیم کننده ها اعتباری منفی است زیرا بانک به طور فزاینده ای برای تأمین و خدمات به مشتریان خود به کانال های دیجیتال اعتماد می کند.

مودی گفت: “وقفه های مکرر همچنین منجر به آسیب رساندن به ادراک مارک بانک در میان مشتریانی می شود که به رشد فزاینده ای مبتنی بر دیجیتالی تبدیل می شوند و پتانسیل مراجعه مشتریان به سایر بانک ها را افزایش می دهد که منجر به کاهش درآمد و بودجه خرده فروشی کم هزینه می شود” اما اضافه کرد که انتظار ندارد اقدامات تنظیم کنندگان بر مشخصات تجاری و مالی موجود بانک تأثیر اساسی بگذارد.

بانک HDFC ، دومین بانک بزرگ هند در زمینه سپرده گذاری و براساس ارزش معاملات دیجیتال پردازش شده برای آوریل تا سپتامبر سال 2020 با 20٪ سهم از SBI با توجه به داده های RBI توسط Moodys ، رهبر بازار است.

مودیس گفت ، در سال مالی منتهی به مارس 2020 ، حدود 95٪ از معاملات خرده فروشی بانک به صورت دیجیتال انجام شد ، در حالی که در سال 2018 2018 حدود 85٪ بود.