Go Air: بانک‌ها پس از برآمدگی Go Air نسبت به وام دادن به خطوط هوایی مطمئن هستند

دهلی نو: شرکت‌های هواپیمایی هندی ممکن است گرفتن وام را سخت‌تر ببینند، زیرا بانک‌ها پس از جت ایرویز و اکنون Go First اعلام ورشکستگی طی یک دوره پنج ساله به این بخش داده‌اند.

مدیران خطوط هوایی به ET گفتند وام دهندگان درخواست افزایش وثیقه یا مروجین برای تعهد دارایی های شخصی بیشتری برای دسترسی به وام برای وام دادن به خطوط هوایی دارند.

آنها گفتند که ارزش اعتباری این بخش پس از افزایش حضور گروه تاتا در بخش خرید ایر ایندیا و با عملکرد قوی از IndiGo در حال بهبود بود، اما آنها گفتند که پس از تشکیل پرونده ورشکستگی توسط Go First بسیار منفی شده است.

پس از Go Air Bump، بانک ها در وام دادن به خطوط هوایی ایمن هستند

مدیر ارشد مالی یک شرکت هواپیمایی به ET گفت: «ما با شرکت‌های رتبه‌بندی و بانک‌ها برای بهبود شایستگی اعتباری این بخش، با تأکید بر عملکرد قوی خطوط هوایی و سیاست‌های مطلوب دولت در حال مذاکره بودیم. فردی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «با این حال، چنین شکست مکرر شرکت‌ها به کل اعتبار صنعت هوانوردی آسیب می‌زند.

Go First که توسط گروه وادیا تبلیغ می شود در 2 مه اعلام ورشکستگی کرد. در حالی که این ایرلاین تا آن زمان نکول نکرده بود، اکنون در پرداخت سود 11 کرور روپیه نکول کرده است.

یکی از مدیران ارشد یکی از بانک های بخش دولتی گفت که حساب Go First از این سه ماهه به عنوان دارایی غیرعملکرد علامت گذاری می شود و تمهیدات لازم برای آن اتخاذ می شود.

در 3 مه، بانک مرکزی هند اعلام کرد که میزان مواجهه با شرکت Go First Airlines در 31 مارس 2023، 1305 کرور روپیه بوده است و مبلغ اضافی 682 کرور روپیه تحت خط اعتباری اضطراری که توسط دولت تضمین شده است، تحریم شده است. یکی از مدیران بانک بخش دولتی گفت: یک ریسک ذاتی وام دادن به خطوط هوایی. “از آنجایی که اکثر آنها بر روی مدل‌های سبک دارایی کار می‌کنند… در صورت پیش‌فرض، چیزهای ملموس کمی وجود دارد که می‌توانیم درآمد کسب کنیم. علاوه بر این، بانک‌داران متعددی در مورد کینگ‌فیشر ایرلاینز با پرسش‌هایی مواجه شده‌اند. این موضوع در ذهن بانکداران تازگی دارد. ”

در حالی که پرداخت به موقع وام ها توسط رهبر بازار IndiGo و موقعیت نقدینگی آن به دریافت تسهیلات وام جدید از بانک ها کمک می کند، حمایت گروه تاتا از ایر ایندیا نیز آن را از روحیه منفی این بخش محافظت کرده است.

با این حال، خطوط هوایی ضعیف تر برای جمع آوری پول مشکل دارند.