gdp: فشارهای اعتباری NBFC همچنان ادامه دارد با بهبود تولید ناخالص داخلی: فیچ

بمبئی: موسسات مالی غیر بانکی هند (NBFI) در سال 2021 حتی با پیش بینی رشد اقتصادی به تدریج با شرایط چالش برانگیز روبرو خواهند شد ، Fitch Ratings در گزارشی گفت. آژانس رتبه بندی خاطرنشان کرد ، کسانی که بودجه ساخت و ساز دارند و در معرض SME قرار دارند ، مدت بیشتری طول می کشد تا از بحران خارج شوند و انتظار می رود با خطرات بیشتری روبرو شوند. این بخش خاطر نشان کرد ، با کاهش برنامه های کمک به وام گیرندگان ، بخش های بیشتری شاهد تشکیل بدهی های بد بیشتر خواهند بود.

آژانس گفت: “این خطرات تأمین کننده ایجاد می کند ، و انتظارات ما برای بدتر شدن چشم انداز بخش در سال 2021 را تأیید می کند ، هرچند نسبتاً به محیط چالش برانگیز سال 2020 بسیار متوسط ​​است.”

اقتصاد هند از اثر محدودیت های شدید ناشی از همه گیری در اواسط سال 2020 شروع به ظهور کرد. تولید ناخالص داخلی 23.2٪ به ترتیب در سه ماهه منتهی به سپتامبر 2020 پس از انقباض 23.9٪ در سه ماهه ژوئن ، به ترتیب افزایش یافت.

در همین حال ، بخشهای وام دهنده تضمین شده مصرف کننده در ماههای اخیر با بازپرداخت وام محصولات ، مانند مالیات طلا و وامهای مسکن ، به میزان قابل توجهی بهبود یافته و به نرخهای قبل از همه گیر بازگشت. فیچ انتظار دارد که این بخشها مقاومت بیشتری داشته باشند.

در این گزارش آمده است: “با این حال ، بانکها به دلیل افزایش ریسک کمتر ، به سمت بخشهای بازار گرایش پیدا می کنند ، حاشیه وام دهندگان متمرکز بر مصرف کنندگان فشرده می شود.” “در مقابل ، وام دهیاری با قدرت تولید محصولات کشاورزی پشتیبانی خواهد شد.”

فیچ گفت ، هزینه های تأمین مالی در میان حمایت های قابل توجه سیاست کاهش یافته است ، اما محدودیت های محلی جدید مرتبط با موج دیگری از ویروس های کرونا ممکن است باعث ریسک مجدد خطر سرمایه گذار نسبت به بدهی NBFI شود ، که می تواند بودجه را به ویژه برای افرادی که دارای امتیازات و مدل های تجاری ضعیف تری هستند ، دشوار کند.

پیشنهاد اخیر بانک ذخیره هند برای معرفی مقررات مبتنی بر مقیاس برای وام دهندگان غیر بانکی مطابق با درخواست نظارت دقیق بر NBFI های بزرگ است که از نظر سیستمی اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. فیچ انتظار دارد که استانداردهای NBFI بزرگ به استانداردهای بانکها نزدیک شود.

در این بخش آمده است: “این باید به رفع نگرانی ها در مورد خطرات احتمالی ایجاد شده در سیستم کمک کند.”