Fintech مجوز مجوز نهاد پرداخت الکترونیکی جدید را اجرا می کند

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 16 نوامبر سال 2020)

بنگالورو: رقابت برای پیشنهاد چتر جدید (NUE) برای پرداخت خرده فروشی داغ می شود. موسس ItzCash ناوین سوریا و مدیر اجرایی Infibeam Avenues ویشواس پاتل در حال پیوستن به نیروها برای ایجاد یک شرکت جدید برای درخواست مجوز NUE با RBI هستند. سه نفر از افراد مطلع از این موضوع گفتند که بانک پرداخت Paytm نیز در حال بررسی درخواست مجوز است.

این به “علاقه شدید” قبلاً در NUE از طرف بانک HDFC نشان داده شده است. علاوه بر این ، بزرگترین مجامع هند مانند Reliance (از طریق Jio) و Tata Group همچنین به دنبال افزایش پرداخت دیجیتال با کمک همه گیر ، به دنبال درخواست مجوز هستند. NUE شرکت ملی پرداختهای هند (NPCI) را به چالش می کشد و انتظار می رود خدماتی مانند مدیریت خودپردازها ، دستگاههای فروش ، پرداختهای مبتنی بر آدار و حواله ها را ارائه دهد.

بنابراین Hum Bharat Digital Payments نهادی است که توسط Surya تأسیس شده است و از Infibeam Avenues پشتیبانی خواهد کرد ، شرکتی که درگاه پرداخت و راه حل های تجارت الکترونیکی را ارائه می دهد. در حالی که مجامع بزرگ و شرکت های خدمات مالی نیز به طور جدی به NUE نگاه می کنند ، بنابراین Hum اولین نهادی است که برای NUE تأسیس شده و برنامه خود را برای درخواست مجوز به زودی اعلام کرد. آخرین مهلت درخواست ها فوریه 2021 است.

بنابراین هوم در حال برنامه ریزی برای استفاده از NUE برای گسترش پرداخت دیجیتال در هند فراتر از مصرف کنندگان شهری با تمرکز بر کاربران غیر مترو است. در بیانیه ای ، سوریا و پاتل گفتند که هدف آنها رشد پایه مصرف کننده دیجیتال فعال به 600 میلیون در دهه آینده در مقایسه با پایه فعلی 100 میلیون خواهد بود. این در حال بحث و گفتگو با طیف وسیعی از سرمایه گذاران و شرکت های نوپا برای مشارکت در NUE است. این جزئیات هنوز فاش نشده است.

قوانین RBI برای دستورالعمل NUE این است که یک مروج تنها نمی تواند بیش از 40٪ سهام شرکت را داشته باشد ، با برنامه ای برای کاهش آن به 25٪ در مدت 5 سال. شخصی که از منطق این شرکت مستقر در نویدا خبر دارد گفت: “بانک Paytm Payments همچنین به دنبال درخواست NUE به عنوان بانکی با شرکای دیگر است.” سخنگوی بانک Paytm Payments از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. “قطعاً برنامه ای برای دریافت این مجوز برای بانک HDFC وجود دارد. وظیفه (گسترش پرداخت های دیجیتال) از طرف دولت و همچنین تنظیم کننده مشخص است. آنها (بانک HDFC) در حال تنظیم برنامه های شریک و سایر جزئیات هستند “، یکی دیگر از افراد مطلع از این موضوع گفت.

ایمیل های ارسال شده به بانک HDFC ، Tata Group و Reliance Jio هیچ پاسخی دریافت نکردند. گفته می شود غول های فناوری مستقر در ایالات متحده مانند گوگل ، فیس بوک و آمازون نیز در حال مذاکره برای مشارکت با مروجین هندی برای NUE هستند ، اما هنوز نهایی نشده اند.

شرکت راه اندازی پرداخت Razorpay مستقر در بنگالورو ، که اخیراً به یک اسب شاخدار تبدیل شده است ، همچنین به دنبال مشارکت برای NUE با مروجان هندی برای “سهام اقلیت” است. “Razorpay از نظر یک شریک به آن نگاه می کند و یک مروج اصلی نیست. در حال مذاکره با چندین نهاد است که به NUE نگاه می کنند. آنها به دنبال ارائه تخصص فن آوری خود به این شرکای بالقوه هستند. ” هارشیل ماتور ، بنیانگذار و مدیرعامل Razorpay ، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.