ET در کلاس: نحوه حرکت RBI بر روی بانک HDFC بر مشتریان تأثیر می گذارد

اقدام بانک رزرو هند برای ممنوعیت موقت وام دهنده خصوصی HDFC بانک از روی کارتهای اعتباری جدید و راه اندازی ابتکارات دیجیتالی باعث ایجاد سردرگمی در ذهن مشتری در مورد اینکه چه خدماتی تحت تأثیر قرار می گیرد شده است. در این آخرین نسخه ET در کلاس ،
سالونی شوکلا در می یابد که چگونه RBI diktat بر شما مشتری تأثیر می گذارد.

RBI چه کاری انجام داده است؟

بانک رزرو هند از بانک HDFC خواسته است به طور موقت تمام راه اندازی های دیجیتالی و تأمین منابع مشتریان جدید کارت اعتباری را متوقف کند. در دستور RBI همچنین آمده است که هیئت وام دهنده باید این خلاصی ها را بررسی کرده و پاسخگویی را برطرف کند.

چرا RBI این کار را انجام داده است؟

این اقدام بی سابقه توسط RBI پس از آن رخ داد که این بانک سومین خاموشی بزرگ خود را طی مدت دو سال متحمل شد. این بانک در حالی که اپلیکیشن تلفن همراه و بانکداری اینترنتی خود را ارتقا داده است ، در اولین نوبت خاموشی خود در نوامبر 2018 روبرو شد. یک سال بعد ، در دسامبر 2019 با دومین خاموشی روبرو شد و RBI را مجبور کرد تیم خود را برای بررسی مواردی که وام دهنده با آن روبرو است ، بفرستد. حادثه دیگری در 21 نوامبر به دلیل قطعی برق در مرکز داده اولیه آن اتفاق افتاد ، پس از آن مشتریان به مدت 2 روز امکان دسترسی به پیشنهادات دیجیتالی را نداشتند.

چه تاثیری روی شما دارد؟

حرکت RBI تأثیری بر مشتریان فعلی ندارد. شما می توانید به راه حل های بانکداری تلفن همراه یا اینترنت خود دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید از کارت اعتباری موجود خود ، باز کردن حساب های بانکی ، وام گرفتن و انواع دیگر معاملات بانکی استفاده کنید.

چه چیزی مجاز و مجاز نیست؟

اگر کاربر کارت اعتباری موجود باشید و کارت شما منقضی شود ، بانک کارت جدیدی برای شما صادر می کند. اگر کارت شما گم شود ، جایگزینی برای شما صادر می شود. اما ، از آنجایی که بانک مجبور است منابع مشتری جدید کارت اعتباری خود را متوقف کند ، تا زمانی که RBI ممنوعیت را رفع نکند ، هیچ مشتری جدیدی نمی تواند از این خدمات بهره مند شود.

چگونه پخش دیجیتال بانک HDFC را مختل می کند؟

برخی از ابتکارات استراتژیک دیجیتال بانک برای بهبود تجربه دیجیتال جلویی ، بهبود منشا دیجیتال ، مستقیماً از طریق پردازش ، نسل بعدی بانکداری اینترنتی و تلفن همراه ، API های بانکی مبتنی بر لبه و غیره اکنون آماده و پس از تأیید و تصویب تنظیم کننده