DoT برای شبکه خصوصی به شرکت ها طیف 5G نمی دهد

DoT برای شبکه خصوصی به شرکت ها طیف 5G نمی دهد

وزارت ارتباطات از راه دور (DoT) تصمیم گرفته است که به طور مستقیم به شرکت‌ها طیفی برای شبکه‌های خصوصی اسیر داده نشود، شرکت‌هایی مانند Infosys، Larsen & Toubro، Tata Power و GMR که خواستار تخصیص امواج رادیویی بدون مزایده شده‌اند، مخالفت کنند.

به گفته مقامات آگاه از جزئیات، اداره DoT معتقد است که تخصیص مستقیم طیف به شرکت ها برای شبکه های خصوصی تحت چارچوب قانونی فعلی امکان پذیر نخواهد بود.

این مطابق با توصیه دادستان کل R Venkataramani در مزایده های حمایتی است که ET در 18 مارس گزارش کرده بود. شرکت های مخابراتی همچنین علیه تخصیص مستقیم طیف 5G به شرکت ها لابی کرده اند.

یکی از مقامات به ET گفت: «اگر شرکتی بخواهد شبکه ای را راه اندازی کند، می تواند با استفاده از گزینه هایی که قبلاً توسط DoT اعلام شده است، از جمله اجاره طیف از اپراتورهای مخابراتی، این کار را انجام دهد. مقامات گفتند که وزارت امور خارجه به زودی کابینه و سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) را در مورد تصمیم خود مطلع خواهد کرد.

این در تضاد با دستورالعمل های اولیه در مورد شبکه های خصوصی است که توسط DoT در سال گذشته منتشر شد.

آن‌ها گفتند که شرکت‌هایی که می‌خواهند شبکه‌های اسیر خود را راه‌اندازی کنند، می‌توانند طیف 5G را از اپراتورهای مخابراتی اجاره کنند یا مستقیماً از DoT دریافت کنند. آنها همچنین می توانند از اپراتورهای مخابراتی بخواهند که شبکه های خصوصی خود را راه اندازی کنند.

در مواجهه با مخالفت شرکت های مخابراتی، DoT نظر دادستان کل (AG’s) را جویا شد. وی گفت: مزایده روش ارجح برای تخصیص منابع طبیعی مانند طیف است. افسر ارشد حقوقی دولت با استناد به کلاهبرداری 2G، از تخصیص اداری طیف خواسته بود.

AG این را با در نظر گرفتن این اصل گفته است که هر منبع جامعه، در هر شرایطی، باید به نحوی تخصیص داده شود که بهترین بازده ممکن را داشته باشد و (بنابراین) تخصیص منبع از طریق فرآیند مزایده مطلوب تلقی شود. یکی از مسئولین گفت.

ونکاتارامانی همچنین گفته بود در حالی که دولت می‌تواند در مورد طبقه‌بندی طیف موضع بگیرد و ادعا کند که پهنای باند خاصی نیازی به حراج ندارد، ممکن است در مرحله بعد سوالاتی مطرح شود، همانطور که در مورد 2G اتفاق افتاد.

این امر باعث شد که DoT در مورد گزینه تخصیص مستقیم تجدید نظر کند. یک مقام دوم وزارت دفاع با اشاره به این که کیس 2G

این مقام افزود: اگر تقاضا برای شبکه های خصوصی از طریق گزینه های موجود از جمله اجاره طیف تامین نشود، ممکن است DoT در آینده مداخله کند.