dmi: MUFG ژاپن با سرمایه گذاری 230 میلیون دلاری DMI Finance را خریداری می کند.

گروه مالی میتسوبیشی UFJ ژاپن (MUFG) بزرگترین وام دهنده ژاپن در حال مذاکره پیشرفته برای به دست آوردن 20 درصد در بانک سایه مستقر در دهلی نو DMI Finance با سرمایه گذاری 230 تا 240 میلیون دلار است. انتظار می‌رود که تا امروز اعلام رسمی اعلام شود.

MUFG همچنین در حال مذاکره در مورد گزینه ای برای خرید 10 درصد از سهام اضافی در شرکت مالی 14 ساله است که توسط بانکداران سابق سیتی راه اندازی شده بود. خانواده دابور برمن، Somitomo Mitsui Trust Bank New Investment Solutions، بزرگترین سهامدار، و NXC Corp دیگر حامیان موجود این شرکت هستند که در بخش‌های وام‌دهی مصرف‌کننده، مدیریت دارایی و بخش‌های مالی مسکن مقرون‌به‌صرفه فعالیت می‌کنند. یکی از این افراد گفت که بانک سومیتومو میتسویی تراست ممکن است سهام خود را به میزان اندکی افزایش دهد.

MUFG ژاپن ممکن است 20% در DMI Fin بخرد.

این سرمایه‌گذاری به عنوان بخشی از یک تمرین جمع‌آوری سرمایه بزرگ‌تر در نظر گرفته می‌شود که ممکن است بعداً یک دور ثانویه ببیند.

سخنگوی MUFG هند برای اظهار نظر در دسترس نبود. شیواشیش چاترجی، موسس DMI و پزشک مشترک، به سوالات پاسخ نداد. دو مؤسس، دومی یووراجا سی سینگ، مالک 10 تا 12 درصد از شرکت هستند.

DMI که در سال 2008 ثبت شد، به عنوان یک شرکت مالی غیربانکی (NBFC) در بانک رزرو هند (RBI) ثبت شد. در حالی که تا چند سال پیش عمدتاً درگیر اعطای وام شرکتی تضمین شده – عمدتاً به سازندگان املاک و مستغلات – بود، تمرکز خود را به وام‌های دیجیتال معطوف کرد و وام‌های مصرفی، شخصی و خرد، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(MSME) را ارائه کرد. این یک کسب و کار مبتنی بر فناوری دیجیتال با مبدأ، پذیره نویسی و سیستم های مدیریت وام مبتنی بر API است.

DMI عمدتاً از طریق شراکت فرانت‌اند با سایر شرکت‌های فین‌تک، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) و تجمیع‌کنندگان فناوری محور کار می‌کند. در 31 مارس 2022، وام‌های خرده‌فروشی 62 درصد از دفتر وام 5432 کرور روپیه را تشکیل می‌داد و دفتر وام عمده فروشی املاک و مستغلات 38 درصد بود. در کتاب خرده فروشی، وام های شخصی 42 درصد، وام های مصرفی 51 درصد و وام های MSME برای بقیه به حساب می آیند.

ICRA ضمن تایید مجدد رتبه اعتباری خود در سپتامبر گذشته، اعلام کرد که اقدامش بر اساس سابقه ثابت DMI Group در زمینه سرمایه‌گذاری قوی است، که به کمک تزریق منظم سهام توسط مروج، یعنی DMI Ltd، موریس و سایر سرمایه‌گذاران خارجی صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «پس از تزریق حدود 2950 کرور روپیه در طول دوره شش ساله منتهی به مارس 2022، دارایی خالص تلفیقی گروه به حدود 4479 کرور روپیه با نرخ 0.7 برابر در 31 مارس 2022 رسید. علاوه بر این، ICRA خاطرنشان می‌کند که این گروه قصد دارد در بلندمدت، سرمایه‌گذاری محتاطانه‌ای را با حداکثر دنده 2 تا 3 برابر حفظ کند. این رتبه‌بندی‌ها همچنین از سابقه نقدینگی قوی گروه که توسط اهرم مالی پایین و نقدینگی قابل ملاحظه در ترازنامه پشتیبانی می‌شود، راحت است. علاوه بر این، بخش قابل توجهی از دفتر وام دارای مدت زمان باقیمانده تا یک سال است که نمایه نقدینگی کلی را پشتیبانی می کند. نقدینگی موجود در ترازنامه در 31 مارس 2022 حدود 1545 کرور روپیه است.”

MUFG پیشنهادات خود را فراتر از وام های عمده فروشی، تامین مالی پروژه و صدور اوراق قرضه و همچنین تامین مالی پروموتر و M&A گسترش داده است. این صندوق 300 میلیون دلاری گانشا را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی کرد، در خطوط مشابه صندوق Garuda در اندونزی. این شرکت قبلاً از DotPe، یک شرکت فین‌تک، از صندوق گانشا در سال 2022 حمایت کرده است.

این بانک ژاپنی دارای یک شبکه جهانی با تقریباً 2400 مکان در بیش از 50 بازار است. این گروه حدود 170000 کارمند دارد و خدماتی مانند بانکداری تجاری، بانکداری اعتماد، اوراق بهادار، کارت های اعتباری، امور مالی مصرف کننده، مدیریت دارایی و لیزینگ با ردپایی در 20 بازار در آسیا و نیوزلند ارائه می دهد.

MUFG حدود 20 درصد از بانک وال استریت مورگان استنلی را در اختیار دارد. در سال 2020، این نیروگاه مالی ژاپنی 726 میلیون دلار (بله) در شرکت حمل و نقل سواری Grab مستقر در سنگاپور به عنوان بخشی از یک اتحاد سرمایه و تجاری سرمایه گذاری کرد. MUFG Bank و Grab به طور مشترک یک تجارت وام و بیمه مبتنی بر اپلیکیشن گوشی هوشمند را برای جنوب شرقی آسیا ایجاد کرده اند. MUFG یک استراتژی تهاجمی در خارج از کشور را دنبال کرده است، زیرا ژاپن با کاهش جمعیت و نرخ بهره بسیار پایین مواجه است. بیش از 14 میلیارد دلار برای خرید 94.1٪ از PT Bank Danamon Indonesia Tbk، 76.9٪ از Bank of Ayudhya، 20٪ از Security Bank Corp فیلیپین و 19.7٪ از VietinBank ویتنام هزینه کرد.