Chanda Kochhar: دادگاه عالی ادعای Chanda Kochhar در مورد خاتمه توسط بانک ICICI را رد می کند

دهلی نو: دادگاه عالی روز سه شنبه ادعای چاندا کوچار در مورد خاتمه کار وی از بانک ICICI را که وی مدیرعامل و رئیس اجرایی بود ، رد کرد و آن را “یک موضوع قراردادی” بین یک بانک خصوصی و کارمند آن خواند.

کوچار پس از اینکه متهم به تضاد منافع در یک قرارداد وام بین وام دهنده و گروه Videocon شد ، از بانک ICICI استعفا داده بود. اما بعداً بانک استعفای وی را به “فسخ” تبدیل کرد. کوچار آن را در دادگاه عالی بمبئی به چالش کشید ، با این استدلال که خاتمه دادن وی بدون مجازات قبلی بانک مرکزی “اشتباه” و “مال ایمان” بود ، و وقتی رد کرد ، او به دادگاه عالی مراجعه کرد.

روز سه شنبه ، او از طریق مدافع ارشد موکل روهاتگی استدلال کرد که کارمندان عالی بانک از یک طبقه جدا هستند و باید از چنین اقدامات خودسرانه محافظت شوند. او همچنین استدلال کرد که تصمیم بانک ، جایی که وی در آن 30 سال عجیب قرار داده بود ، اعتبار وی را تحت تأثیر قرار داده است.

یک دادگاه سه قاضی به رهبری دادگستری سانجی کیشان کائول ، ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی از دستور HC ، گفت: “شما می توانید خسارت را جبران کنید.” این گزارش افزود: “هیچ تردیدی در بانک یا سیستم های بانکی وجود ندارد.”

روهاتگی پافشاری کرد و گفت که بانک ذخیره هند صلاحیت تصویب تصویب تصمیم پس از سه ماه برای ختم کوچار را ندارد. وی ادعا کرد که وی نامه استعفای داوطلبانه خود را در اکتبر 2018 ارسال کرده است.

استعفای وی پس از گزارش داخلی ارسالی از کمیسیون Srikrishna به فسخ تبدیل شد. “من در روند آن شرکت نکرده ام. نسخه ای از گزارش ندارم. ختم من هیچ ارتباطی با آن گزارش ندارد. ”کوچار در دادگاه ادعا کرد.

روهاتگی همچنین استدلال کرد که تمایز بین بانک های دولتی و خصوصی در سال های اخیر تار شده است و بودجه عظیم دولتی با بانک های خصوصی به آنها عنصری از خصوصیات عمومی می بخشد.

وی گفت: “بانک ها نمی توانند بگویند که می توانند استخدام و اخراج کنند.” اما این نیمکت همه استدلال های وی را رد کرد و گفت: “ما تمایلی به دخالت نداریم.”

کوچار همچنین به دلیل تحریم وام های داده شده توسط بانک ICICI به گروه Videocon ، به اتهاماتی که توسط CBI در دست بررسی است ، از طریق شوهر خود دریافت عقب گرد کرده است. اداره اجرای احکام به طور جداگانه در حال رسیدگی به اتهامات پولشویی علیه این زن و شوهر است. کوچارها و ویدئوکان مرتکب تخلف شده اند.

ED به دادگاه عالی اطمینان داده بود که فعلاً هیچ اقدامی اجباری علیه وی انجام نخواهد شد. شوهر وی ، دیپاک کوچار ، دستگیر شده و در زندان است.

در جلسه دادرسی قبلی ، روحاتگی اصرار داشت که این زوج تحت قانون جلوگیری از پولشویی توسط مقامات کاملاً تبرئه شده اند. وکلای عمومی توشر مهتا این نسخه را مورد اعتراض قرار داد و گفت که فقط پیوست دارایی های آنها توسط ED کنار گذاشته شده است.