ccil: ESMA پایه CCIL را در پیش نویس به RBI کاهش می دهد

به گفته دو نفر آشنا با موضوع، سازمان اوراق بهادار و بازارهای اروپا (ESMA) قوانین کمتر سخت گیرانه ای را برای بازرسی و جریمه موسسات بازار مالی هند مانند CCI (Clearing Corporation of India) پیشنهاد کرده است تا امکان تجارت بدون مانع توسط بانک های اروپایی فراهم شود.

بر اساس قوانین پیشنهادی جدید ارسال شده به بانک مرکزی هند (RBI)، ESMA قوانین قبلی را در جریان نگه می دارد. به گفته افراد ذکر شده در بالا، اقدامی علیه شرکت های طرف مقابل مرکزی بدون اطلاع رگولاتور هند انجام نخواهد شد. آنها گفتند که ESMA گفته است که اصلاح قوانین خود برای برآورده کردن خواسته‌های هند که حق بازرسی و مجازات شرکت‌ها را در هر جایی که بانک‌های اروپایی معامله می‌کنند، دشوار است.

یکی از این افراد گفت: “یک پیش نویس حدود دو هفته پیش توسط ESMA به RBI ارسال شد.” موضع در مورد تقاضای ESMA برای ممیزی و بازرسی CCIL، که نقطه گیر اصلی است، کمرنگ شده است. RBI به وضوح اعلام کرده است که CCIL از بهترین شیوه های بین المللی پیروی می کند و اجازه نظارت ESMA و حق اخذ مالیات را نخواهد داد. از طرف آنها، نهادهای اروپایی در تغییر زبان پارلمان مشکل دارند، اما به RBI اعلام کرده اند که هیچ اقدامی بدون مشورت با آنها انجام نخواهد شد.”

ESMA Tones Down CCIL در پیش نویس RBI است.

لغو به رسمیت شناختن CCIL توسط ESMA در 2 مه به اجرا درآمد زیرا RBI از موضع خود در مورد بازرسی و مجازات شرکت‌های طرف مقابل مرکزی هند تسلیم نشد. CCIL که بسترهای معاملات اوراق قرضه دولتی و محصولات مشتقه را در خود جای داده است، توسط RBI نظارت می شود. ESMA در ماه اکتبر لغو شناسایی CCIL را اعلام کرده بود.

RBI هنوز به آخرین پیش نویس در مورد این موضوع که توسط تنظیم کننده خارج از کشور ارسال شده است، پاسخ نداده است. منابع گفتند که ESMA پیش نویس مشابهی را در ماه دسامبر ارسال کرده بود که بانک مرکزی هند به آن پاسخی نداد.

RBI به سؤالات پاسخ نداد.

عدم شناسایی CCIL پیامدهای مهمی بر فعالیت های تجاری بانک های اروپایی دارد که برخی از آنها حافظ جریان سرمایه گذاری خارجی به هند هستند. بانک های اروپایی با حضور در بازارهای اوراق قرضه و مشتقات هند عبارتند از Societe Generale، Credit Suisse، BNP Paribas و Deutsche Bank.

منابع گفتند، در عمل، آخرین موضع ESMA، شانس آنچه را که RBI علناً تحت عنوان تسلط خارج از صلاحیت توسط تنظیم کننده های خارج از کشور بر موسسات نظارتی هند معرفی می کند، کاهش می دهد.

گفت: “از ماه اکتبر، RBI به یک خط سخت پایبند بوده است – آنها اجازه فراسرزمینی را نمی دهند. اگر آنها راضی باشند که پیش نویس جدید ESMA چنین خطری را ایجاد نمی کند، در این صورت مذاکرات می تواند برای امضای یک یادداشت جدید پیشرفت کند.” فردی با علم به موضوع

در چند ماه گذشته این موضوع در سطح دولت مطرح شده است. افراد مطلع گفتند که در سفر پیوش گویال وزیر بازرگانی به فرانسه در ماه آوریل، موضوع لغو به رسمیت شناختن CCIL و تأثیر آن بر جریان های خارجی به هند مورد بحث قرار گرفت. آنها گفتند که این موضوع ممکن است در جریان سفر نخست وزیر نارندرا مودی به فرانسه در ماه ژوئیه مطرح شود.

رگولاتورهای ملی مانند Autorite des marches financiers فرانسه (AMF) و سازمان نظارت مالی آلمان (BaFIN) زمان اضافی 18 ماهه تا اکتبر 2024 را برای بانک‌های کشورهایشان در نظر گرفته‌اند تا از عدم شناسایی شرکت تسویه حساب توسط ESMA پیروی کنند.

تحولات انگلستان

افراد آگاه به این موضوع گفتند که پیشرفت سریع‌تری با بانک انگلستان (BoE) در مورد رفتار بانک‌های بریتانیا با طرف‌های مرکزی کشورهای ثالث مانند CCIL حاصل شده است.

BoE یک جدول زمانی آرام برای بانک‌های بریتانیا فراهم کرد تا از عدم شناسایی CCIL پیروی کنند و همچنین از وضع هزینه‌های سرمایه جزایی برای معاملات با اتاق تهاتر هند خودداری کردند. گفته می شود که ESMA پس از اجرایی شدن لغو شناسایی، مقرراتی را برای چنین اتهامی برای بانک های اروپایی که با CCIL تجارت می کنند، در نظر گرفته است.

یکی از افراد ذکر شده در بالا گفت: «از طرف BoE، اکنون بحث پیشرفت از یک بخش لایحه به بخش دیگر در مجلس و سپس دریافت موافقت سلطنتی است. این اطمینان وجود دارد که موضوع CCIL با بریتانیا حل خواهد شد؛ آنها در این مورد سریعتر حرکت کرده اند.»

از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008، کشورهای توسعه یافته تلاش کرده اند تا از طریق مقرراتی که به کشورهای ثالث گسترش می یابد، ریسک بازار مالی را مهار کنند. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث شده است که قانونگذاران سرزمین اصلی اروپا نهادهای خود را محاصره کنند.