Bharti Airtel، COAI در تأثیر تاخیر در ترمز دنده 2G مرمت شده متفاوت است

کلکته: در ابتدا ، به نظر می رسد اختلافاتی بین انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI) و عضو شرکت هواپیمایی خط مقدم آن ، Bharti Airtel ، در مورد تأثیر تأخیر در تصویب وزارت محیط زیست برای بسیاری از برنامه های فروشنده – در مورد واردات دنده مخابراتی نوسازی شده – در سرویس های 2G.

COAI ، در نامه ای به تاریخ 11 نوامبر ، به وزارت مخابرات (DoT) گفته است كه اگر وزارت محیط زیست به سرعت برنامه های زیادی را كه از فروشندگان برای واردات قطعات یدکی و تجهیزات نوسازی شده مورد نیاز برای نگهداری به سرعت پاک نمی کند ، خدمات 2G ممکن است با اختلالاتی روبرو شود. قدیمی شبکه های فناوری تلفن همراه. در حقیقت ، این وزارت دفاع از وزارت دفاع خواسته است تا وزارت محیط زیست را تسریع کند و اجازه تصویب برنامه های فروشنده را که از ژوئیه 2020 منتظر نیستند ، تسریع کند.

هرتل ، به رهبری Sunil Mittal ، هرگونه نگرانی در مورد عملکرد 2G تلفن همراه را کاملاً انکار کرده است. سخنگوی این شرکت به ET گفت: “با کار و نگهداری شبکه های 2G Airtel که همچنان به میلیون ها مشتری که توانایی خرید تلفن های هوشمند 4G را ندارند ، مشکلی وجود ندارد.”

Vodafone Idea (Vi) و Airtel بزرگترین اپراتورهای 2G کشور هستند و به طور مشترک بیش از 300 میلیون کاربر 2G را که از درآمد آنها حیاتی است ، فرماندهی می کنند.

فروشندگان ، از طرف خود ، قبل از استقرار هرگونه دنده 2G / 3G مرمت شده وارد شده در شبکه های تلفن همراه ، به یک گواهی عدم اعتراض (NoC) از وزارت محیط زیست ، جنگل و تغییرات آب و هوایی (MoEF) نیاز دارند.

مدیر كل COAI SP كوچار ، در نامه 11 نوامبر خود به DoT اشاره كرده است كه “تقاضاهای اعضای OEM برای NoC برای واردات تجهیزات 2G / 3G مرمت شده از ژوئیه در حال تعلیق است” و از این اداره خواسته است ” موضوع با وزارت امور خارجه برای اطمینان از مجوزهای محدود به زمان برای جلوگیری از اختلالات زنجیره تأمین و تأثیر سوverse بر خدمات مخابراتی. ET کپی نامه ای را که به دبیر وزارت دفاع ، RP Gupta علامت گذاری شده ، مشاهده کرده است.

COAI نمایندگی Airtel ، Vi و Reliance Jio و تولید کنندگان تجهیزات اصلی جهانی (OEM) مانند نوکیا و اریکسون است.

به طور هم زمان ، تأیید تأخیر فروشندگان برای آوردن تجهیزات دنده 2G مرمت شده وارداتی حتی در حالی صورت می گیرد که Reliance Jio ، که یک شبکه فقط 4G را اجرا می کند ، در ماه جولای از دولت خواست تا با اطمینان از متوقف شدن خدمات 2G در کشور و ارتقا all تمام مشترکان ، با هنجارهایی روبرو شود. به نسل بعدی فناوری تلفن همراه 4G.

اما مدیر عامل Airtel Gopal Vittal و مدیر عامل Vi Ravinder Takkar اعلام کردند که عملکرد 2G آنها به زودی خاموش نخواهد شد زیرا این گزینه برای بسیاری از مشتریانی که تلفن های دارای ویژگی را ترجیح می دهند و یک گزینه خدمات ارزان قیمت است ، به زودی خاموش خواهد شد. تلفن های هوشمند

یک مدیر ارشد صنعت گفت: “وزارت امور خارجه جلساتی را با OEM ها در نظر می گیرد تا مصوبات مربوط به برنامه های جدید برای واردات چرخ دنده را بررسی کند ، اما این موارد از ماه ژوئیه رخ نداده است و پس از قفل شدن به تأخیر افتاده است”.

COAI ، در نامه قبلی خود ، به تاریخ 23 اکتبر ، دبیر وزارت دفاع وزارت دفاع گوپتا را دعوت کرده بود تا جلسه ای را برای استفاده از NoC های معلق تشکیل دهد ، اما در صورت عدم پاسخ اکنون به دنبال مداخله DoT است.

NoC از وزارت سبز بسیار مهم است زیرا چرخ دنده های نسل 2G / 3G دیگر در هند موجود نیست و باید توسط سازندگان چرخ دنده جهانی وارد شده و به عنوان چرخ دنده در شبکه های مخابراتی دوباره مستقر شود. به همین ترتیب ، دنده معیوب 2G اغلب در مراکز خدمات خارج از کشور تعمیر می شود و مجدداً به عنوان دنده مرمت شده برای استقرار مجدد در شبکه های 2G وارد می شود.

سرمايه وزارت كشور مورد نياز است چرا كه هند قوانين ضددامپينگ قوي دارد و دولت مي خواهد براي جلوگيري از چالش هاي بوم شناسي از هرگونه واردات احتمالي قراضه در لباس دنده هاي نوسازي جلوگيري كند.

در زمان پرس ، Vi به سوالات ET پاسخ نداد.