bank kyc: حساب‌های بانکی با تعادل بالا بدون جزئیات KYC به‌روزرسانی شده در زیر لنز

دولت و رگولاتور بخش بانکی در حال بررسی حساب‌های عملیاتی با موجودی قابل توجهی هستند که جزئیات اطلاعات مشتری شما (KYC) را به‌روزرسانی نکرده‌اند.

این تمرین به دنبال این است که بداند آیا این حساب‌ها دارای ریسک هستند یا خیر.

برخی از کسانی که در رادار هستند عبارتند از تراست ها، انجمن ها، جوامع و باشگاه ها، و همچنین افراد با ارزش خالص بالا (HNIs).

یکی از مقامات آگاه از این موضوع گفت: «این موضوع پس از بررسی برخی از تراکنش‌های چند حساب و مشخص شد که KYC آنها به‌روزرسانی نشده است، علامت‌گذاری شد.

یکی از مدیران ارشد بانک تایید کرد که بانک مرکزی هند (RBI) به بانک ها دستور داده است تا به روز رسانی دوره ای KYC را برای همه مشتریان دارای حساب های عملیاتی تا ژوئن 2023 تکمیل کنند.

حساب های بانکی با موجودی بالا بدون جزئیات به روز KYC تحت لنز

این مقام گفت: “به دلیل کووید، RBI وام دهندگان را از مسدود کردن حساب های غیر منطبق با KYC تا مارس 2022 منع کرده بود، اما برخی از این حساب ها علیرغم درخواست های مکرر KYC خود را به روز نکرده اند.”

یکی دیگر از مدیران بانک گفت که روشن نیست که آیا وام دهندگان می توانند تا حدی چنین حساب هایی را به تنهایی مسدود کنند.

وی افزود: «اکنون از RBI در مورد این موضوع و اینکه آیا بانک‌ها می‌توانند سیاست مورد تأیید هیئت‌مدیره برای مسدود کردن چنین حساب‌هایی را در جایی که به‌روزرسانی KYC در حال بررسی است، داشته باشند، می‌خواهیم».

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی، در سخنرانی بودجه سال مالی 24 خود، پیشنهاد کرد که رویه KYC با اتخاذ یک رویکرد «مبتنی بر ریسک» به جای رویکرد «یک اندازه مناسب برای همه» که در حال حاضر در عمل است، ساده شود.

Sitharaman گفته بود که تنظیم‌کننده‌های بخش مالی نیز تشویق خواهند شد تا یک سیستم KYC داشته باشند که به طور کامل پاسخگوی نیازهای هند دیجیتال باشد.

بانک‌ها همچنین در حال مذاکره با رگولاتور برای تقویت بیشتر قالب KYC مرکزی هستند تا از حساب‌های متعدد در سیستم بانکی با هویت‌های مختلف جلوگیری کنند.

دولت در حال کار بر روی اصلاحاتی در قانون مقررات بانکی، قانون شرکت های بانکی و قانون بانک ذخیره هند برای بهبود حاکمیت بانک و افزایش حمایت از سرمایه گذاران است.