ayush: سیاست سلامت به زودی با ترکیبی از آیوش، طب مدرن

دهلی نو: دولت به زودی یک سیاست سلامت یکپارچه ارائه خواهد کرد که مزایا، روش ها و آموزش پزشکی مدرن را با آیوش ترکیب می کند که شامل هومیوپاتی، آیورودا و سایر روش های قدیمی است.

یک مقام ارشد دولتی به ET گفت که این سیاست نقشه راهی برای پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت در برنامه‌های ملی با ترکیب بهترین شیوه‌های دو سیستم پزشکی، کاهش هزینه‌های درمان و در عین حال بهره‌گیری از مزایای آیوش ترسیم می‌کند.

این مقام گفت: «سند نهایی که به طور مشترک توسط وزارت بهداشت، وزارت آیوش و NITI Aayog تهیه می‌شود، در حال انجام است و احتمالاً این سیاست به زودی منتشر خواهد شد.

این طرح قرار است مراکز آیوش را در مراکز بهداشتی اولیه، مراکز بهداشتی محلی و بیمارستان‌های منطقه‌ای مستقر کند و سرمایه‌گذاری در آموزش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و تحقیقات زیر نظر آیوش، در خطوط چین که در آن طب سنتی در کنار طب مدرن تدریس می‌شود، افزایش یابد.

طبق این سیاست، دولت همچنین می‌تواند دستورالعمل‌هایی برای گنجاندن داروهای آیوش در برنامه‌های مختلف سلامت ملی و ایجاد یک پایگاه تحقیقاتی معتبر برای اطمینان از تطبیق طب سنتی با طب مدرن ارائه دهد.

سلامتی 1

به گفته این مقام مسئول، هدف از سیاست یکپارچه سلامت، تلفیق بهترین شیوه های پزشکی نوین و سیستم های آیوش برای ارائه مراقبت های بهداشتی فراگیر، مقرون به صرفه و مبتنی بر شواهد به فرد و جامعه است.

NITI Aayog بر این عقیده است که ادغام این دو سیستم دارویی استفاده بهتر از بیش از 8 هزار نفر از پزشکان ثبت شده آیورودا، یوگا، یونانی، سیدا و هومیوپاتی در هند را امکان‌پذیر می‌سازد و شکاف عرضه و تقاضا در سیستم سلامت پزشکی را برطرف می‌کند. کشور.

سلامتی 2

اعتقاد بر این است که برخی از بیماری‌های مزمن و غیرواگیر در کنار موارد خفیف عفونت‌های ویروسی مانند کووید و آنفولانزا آنفولانزا را می‌توان با روش‌های درمانی آیوش در کنار داروهای مدرن برای موارد شدید درمان کرد.

این مقام مسئول افزود: از این رو، نیاز به یکپارچگی برای ترویج شفای طبیعی در هر کجا که ممکن است و پرهیز از استفاده غیر ضروری از آنتی بیوتیک های قوی است.

آیوش یک سیستم سنتی و غیر متعارف مراقبت های بهداشتی و درمانی است که شامل آیورودا، یوگا، طبیعت درمانی، یونانی، سیدا، سووا-ریگپا و هوموئوپاتی می شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از 80 درصد از جمعیت جهان در بیش از 170 کشور از 194 کشور عضو آن در حال حاضر از نوعی طب سنتی مانند داروهای گیاهی، یوگا، آیورودا، طب سوزنی و طب فشاری و درمان های بومی استفاده می کنند. علاوه بر این، بیش از 40٪ از فرمولاسیون های دارویی مبتنی بر محصولات طبیعی هستند.