Airtel می گوید مسئله ای نیست ، COAI نگرانی های سرویس 2G را در مورد تصویب محیط زیست افزایش می دهد

KOLKATA: بهارتی ایرتل نگرانی های مطرح شده توسط انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI) مبنی بر تأخیر در گرفتن مجوز وزارت محیط زیست برای واردات تجهیزات مخابراتی مرمت شده را می تواند باعث اختلال احتمالی در سرویس های 2G شود.

Airtel ، به رهبری Sunil Mittal ، که یکی از اعضای خط مقدم COAI است ، گفت که هیچ نگرانی در مورد عملیات 2G آن وجود ندارد.

سخنگوی شرکت به ET گفت: “مشکلی در مورد راه اندازی و نگهداری شبکه های 2G Airtel وجود ندارد که همچنان به میلیون ها مشتری که توانایی خرید تلفن های هوشمند 4G را ندارند ، خدمت می کنند.”

این پاسخ پس از نامه COAI در 11 نوامبر به وزارت مخابرات (DoT) مبنی بر اینکه خدمات 2G و 3G می تواند تأثیر منفی بگذارد ، اگر وزارت محیط زیست به سرعت تعداد زیادی از برنامه های فروشنده را برای وارد کردن قطعات مهم و تجهیزات نوسازی شده مورد نیاز برای حفظ میراث پاک نکند ، شبکه های فناوری موبایل. این وزارتخانه از وزارت دفاع خواسته است تا وزارت محیط زیست را برای تسریع در تأیید درخواست های فروشنده که از ژوئیه 2020 منتظر مانده است ، تحت فشار قرار دهد.

Vodafone Idea (Vi) و Airtel بزرگترین اپراتورهای 2G کشور هستند. بیش از 300 میلیون کاربر 2G در این دو شبکه برای درآمد آنها بسیار مهم است. Vi همچنین دارای شبکه های 3G است.

وی تا زمان مطبوعات جمعه به درخواست های ET در نامه COAI پاسخ نداد.

فروشندگان قبل از استقرار هرگونه دنده 2G / 3G مرمت شده وارداتی در شبکه های تلفن همراه ، به یک گواهی عدم اعتراض از وزارت محیط زیست ، جنگل و تغییرات آب و هوایی (وزارت دفاع) نیاز دارند.

مدیر کل COAI ، SP کوچار ، در نامه 11 نوامبر خود از این اداره خواسته است “برای جلوگیری از ایجاد اختلال در زنجیره تأمین و هرگونه تأثیر سوverse بر خدمات مخابراتی ، موضوع را با وزارت امور خارجه برای اطمینان از مجوزهای محدود در نظر بگیرد.”

ET نسخه ای از نامه را دیده است که به RP Gupta ، وزیر امور خارجه نیز علامت گذاری شده است.

COAI نمایندگی Airtel ، Vi و Reliance Jio و تولید کنندگان تجهیزات اصلی جهانی مانند نوکیا و اریکسون است.

Reliance Jio ، که یک شبکه فقط 4G را اداره می کند ، در ماه ژوئیه از دولت خواسته بود تا با ارائه قوانینی برای اطمینان از توقف خدمات 2G در کشور و ارتقا mobile همه مشترکان تلفن همراه به فناوری تلفن همراه 4G.

اما مدیر اجرایی Airtel Gopal Vittal و مدیر عامل Vi Ravinder Takkar اظهار داشتند که به زودی عملیات 2G آنها خاموش نخواهد شد ، زیرا این گزینه برای بسیاری از مشتریانی که تلفن های دارای ویژگی را ترجیح می دهند و گزینه فوری و ارزان قیمت هستند ، خاموش خواهد ماند. .

یک مدیر ارشد صنعت گفت: “وزارت امور خارجه جلساتی را با OEM ها در نظر می گیرد تا مصوبات مربوط به برنامه های جدید برای واردات چرخ دنده را بررسی کند ، اما این موارد از ماه ژوئیه رخ نداده است و پس از قفل شدن به تأخیر افتاده است”.

COAI ، در نامه قبلی خود ، مورخ 23 اکتبر ، وزیر دفاع وزارت دفاع گوپتا را دعوت کرده بود تا جلسه ای را برای تصویب NOC های معلق تشکیل دهد ، اما در صورت عدم پاسخ اکنون به دنبال مداخله وزارت دفاع است.